Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
De megnéztük azt is, mennyibe kerül egy lángos, egy hamburger vagy egy reggeli.
Tavaly óta kötelező a Szigeten egy fix áras főételt („budget food”) is biztosítaniuk a szigetes vendéglátósoknak. Idén ezt 3200 forintban maximalizálták a szervezők, és kikötésként szerepel, hogy egy teljes értékű étkezésnek megfelelő egytálételt adjanak ennyiért (tavaly volt, ahol például sült krumplit árultak a maximalizált 2500 forintért). A Sziget szervezői a kötelezően fix áras főételeknek tulajdonítják azt, hogy idén már nem szálltak el az árak. A hamburgerek egy helyen például pont a fixáras kategóriától kezdődnek.
A szerdán induló Szigeten ugyan hétezer forintos hamburgerrel egyelőre nem találkoztunk, de 2490 forintos pizzaszelettel már igen.
Ugyan a legtöbb foodtruckról még hiányoztak az árak, egy gyrosért – attól függően, hogy pitában, tortillában vagy tálon kérjük – 4000 forinttól 5500 forintig terjedő összeget is elkérhetnek. Tavaly még 4000 forint alatt is kaphattak a fesztiválozók a fesztiválkajából.
Idén is majdnem minden ország konyhája képviselteti magát a fesztiválon: ázsiaihoz ugyan nem még volt szerencsénk, a francia konyhával találkoztunk már most is. Ha valaki úgy dönt, szeretne francia módra reggelizni, 3690 és 4990 forint közötti összegért teheti meg.
Ha pedig valaki a hagyományosabb – és talán súlyosabb – ételeket szereti, a lángos nem hagyja cserben. Egy sajtos-tejfölös lángosért 3500, az egy fokkal extrémebb „láng-dog” fantázianévre hallgató hot-dogért pedig 4000 forintot kell otthagyni az egyik helyen.
Ha viszont mégsem szeretnének ennyire nehéz ételeket enni két koncert között, harapnivalónak választhatnak nachos-t is. Ez sajt- és salsa-szósszal egyaránt kérhető, amiért 2000 forintot kell kiperkálnia az átlag fesztiválozónak.
Természetesen idén is kitelepül a Szigetre az Aldi, ahol a korábbi évekhez hasonlóan is diszkontáron vásárolhatnak be a fesztiválozók, és – szintén a bevett gyakorlat alapján – az Aldiban vásárolt grillételeket az Aldi grill zónánál meg is süthetik a látogatók.
Idéntől a Szigeten a hulladékokat már teljesen szelektíven szedik, a betétdíjat pedig nem számolják fel a PET-, sörös- és energiaitalos dobozok után.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.