Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A döntés hátterében a jelentős költségek, a hosszú megtérülési idő és az egyre élesebb piaci verseny áll.
A GM bejelentette, hogy leállítja a veszteséget termelő Cruise robotaxi-üzletágának fejlesztését, amely a közelmúltban a vállalat legfőbb prioritása volt. A GM 2016 óta több mint 10 milliárd dollárt ölt bele a projektbe, amelyet most a vezetéstámogató technológiákat fejlesztő részlegbe integrálnak – írja a Reuters.
A GM ezzel párhuzamosan az elektromos járművek gyártására vonatkozó terveiből is visszavesz, így például eladja részesedését egy akkumulátorgyárban, átstrukturálja a kínai üzletmenetét, és inkább a nyereséget termelő benzinmotoros járművekre, például a pickupokra összpontosít. A döntés a cég költségcsökkentési programjának része, amely várhatóan évi 1 milliárd dollárral mérsékli a kiadásokat. A hír hatására a vállalat részvény-árfolyama 3,2 százalékot emelkedett.
2023-ban Mary Barra, a GM vezérigazgatója azt mondta, hogy a Cruise üzletág 2030-ra évi 50 milliárd dollár bevételt generálhat. Azonban kedden kijelentette, hogy az egység „nélkülözhető”, utalva a magas költségekre és a nehézségekre a robotaxi-üzletág bővítésében.
A piac versenytársai, mint a Waymo és Tesla, továbbra is fejlesztenek, de a szektor magas költségei és technológiai kihívásai számos cég, köztük a Ford és Volkswagen esetében is egyre kevésbé érdeklődik az önvezető járművek iránt. Ezzel párhuzamosan egyre több kínai cég tud olcsón robotaxikat gyártani: A Baidu hatodik generációs, ötből négyes önvezetési szintű, tehát gyakorlatilag teljesen autonóm robotaxija például a hírek szerint mindössze 30 ezer dollárba kerül. Ezen a költségszinten már közelebbnek tűnik a nyereséges üzemeltetés: a Google tulajdonában álló Waymo egyelőre erről csak álmodozhat, hiszen egy önvezető Waymo-taxi ára akár a 200 ezer dollárt is elérheti.
A GM döntésére a szabályozási és biztonsági problémák is hatással voltak, különösen egy 2023-as baleset nyomán, amely miatt a Cruise súlyos bírságot kapott, és a vállalat további vizsgálatok alatt áll.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
Érthetetlennek tűnhet, hogy a szexuális kisebbségek negatív megkülönböztetése zajlik ma Magyarországon, miközben a magyarok nem keveset tettek hozzá a homoszexualitás kultúrtörténetéhez.
A szombati Pride felvonulásról tart nemzetközi sajtótájékoztatót Karácsony Gergely főpolgármester és Hadja Lahbib, esélyegyenlőségért felelős uniós biztos. Kövesse az eseményt a hvg.hu-n.
A Tisza Párt elnöke arra kérte a magyar rendőröket, hogy a szombati Pride-on a magyar embereket védjék meg.
Az Európai Bizottság a szervezés egyes elemei miatt eljárást indíthat.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Kozma Ákost már két jogerős ítéletben kötelezték, hogy tárja fel, jogszerűen utasította-e el egy hatóság egy 5 éves gyermek ellátását. Mindhiába.
Egy Facebook-csoportba töltötték fel a felvételt.