Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
A döntés hátterében a jelentős költségek, a hosszú megtérülési idő és az egyre élesebb piaci verseny áll.
A GM bejelentette, hogy leállítja a veszteséget termelő Cruise robotaxi-üzletágának fejlesztését, amely a közelmúltban a vállalat legfőbb prioritása volt. A GM 2016 óta több mint 10 milliárd dollárt ölt bele a projektbe, amelyet most a vezetéstámogató technológiákat fejlesztő részlegbe integrálnak – írja a Reuters.
A GM ezzel párhuzamosan az elektromos járművek gyártására vonatkozó terveiből is visszavesz, így például eladja részesedését egy akkumulátorgyárban, átstrukturálja a kínai üzletmenetét, és inkább a nyereséget termelő benzinmotoros járművekre, például a pickupokra összpontosít. A döntés a cég költségcsökkentési programjának része, amely várhatóan évi 1 milliárd dollárral mérsékli a kiadásokat. A hír hatására a vállalat részvény-árfolyama 3,2 százalékot emelkedett.
2023-ban Mary Barra, a GM vezérigazgatója azt mondta, hogy a Cruise üzletág 2030-ra évi 50 milliárd dollár bevételt generálhat. Azonban kedden kijelentette, hogy az egység „nélkülözhető”, utalva a magas költségekre és a nehézségekre a robotaxi-üzletág bővítésében.
A piac versenytársai, mint a Waymo és Tesla, továbbra is fejlesztenek, de a szektor magas költségei és technológiai kihívásai számos cég, köztük a Ford és Volkswagen esetében is egyre kevésbé érdeklődik az önvezető járművek iránt. Ezzel párhuzamosan egyre több kínai cég tud olcsón robotaxikat gyártani: A Baidu hatodik generációs, ötből négyes önvezetési szintű, tehát gyakorlatilag teljesen autonóm robotaxija például a hírek szerint mindössze 30 ezer dollárba kerül. Ezen a költségszinten már közelebbnek tűnik a nyereséges üzemeltetés: a Google tulajdonában álló Waymo egyelőre erről csak álmodozhat, hiszen egy önvezető Waymo-taxi ára akár a 200 ezer dollárt is elérheti.
A GM döntésére a szabályozási és biztonsági problémák is hatással voltak, különösen egy 2023-as baleset nyomán, amely miatt a Cruise súlyos bírságot kapott, és a vállalat további vizsgálatok alatt áll.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Mintha személyes történetében mondaná fel a kormánypolitika kritikáját, olyanok Füle Zsigmond első tapasztalatai a munka világában. Ő az a 18 éves, bácsborsódi fiatal, aki keresztkérdéseket tett fel Lázár Jánosnak bajai fórumán, és panaszára, miszerint keveset keres, a miniszter úgy válaszolt: rossz helyen dolgozik.
A HVG újságírói adnak pár tippet a vakációhoz.
A Magyar Olimpiai Bizottság kapta a legtöbbet, de utalták a szokásos 110 milliót az ATV volt elnöke vállalkozásának, és jutott némi apró a Rogán-szomszéd Csetényi Csaba cégének, egy Tiborcz-, illetve egy Mészáros-közeli magántőkealap érdekeltségének is.
Heorhij Tihij szerint inkább azt kellene megmagyaráznia a magyar embereknek, hogy miként sikerült „elcseszni” az ország gazdaságát.
Egyre fokozódik a miniszterelnökre nehezedő nyomás, melyet többnyire saját gazdaságpolitikai húzásainak köszönhet.
Az énekes már elnézést kért, amiért elragadta az aljas indulat.
Több oka is van a lakhatási válságnak.