Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A falvakban élők, a közepesen és a rosszul kereső autósok jókora többsége 15 évesnél idősebb kocsit használ.
Egyre idősebb autókkal járnak a középkorúak – derül ki a K&H reprezentatív kutatásából. Magyarországon a 30-59 éves korosztályban a gépkocsik átlagéletkora 14 év volt 2024 utolsó negyedévében. Egy évvel korábban 13 év volt az átlag, azaz valószínűleg a legtöbben pont ugyanazzal a kocsival járnak, mint 2023 végén, nem cserélték le azt.
Ez összecseng azzal is, amit a Központi Statisztikai Hivatal mért: a hivatalos adatok szerint 2024 közepén a 4,2 millió magyarországi személyautó átlagosan 16 éves volt, vagyis öregebb az autóállomány, mint az elmúlt 25 évben bármikor.
Egyre öregebb a magyar autópark: a múlt év felénél a hivatalos adatok szerint a több mint 4,2 millió 2005-ben még 10,5 évnél tartott a teljes flotta, 2010-ben 11 év felett járt, a 2015-ös évet már majdnem 14 évesen zárták a magyar autók, 2020-ban pedig a 15 évhez közelítettek.
Visszatérve a K&H kutatására: 44-ről 56 százalékra nőtt a 15 évnél idősebb autók aránya, és míg Budapesten csak 39 százalékos, a falvakban 60 százalék fölötti.
A magasabb jövedelműek 31 százaléka használ 10 évnél fiatalabb autót, a közepes és alacsony fizetéssel rendelkezőknél 16-16 százalékos ez az arány. De még a magas jövedelműek majdnem fele, 47 százaléka is 15 évesnél idősebb autóban ül, a közepes és alacsony jövedelműeknél pedig 66, illetve 68 százalékot mértek.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.