Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az év egészében 150-200 milliárd forint nyugdíjvagyon mehet el lakhatásra.
Nagy kérdés volt, hogy miután a kormány lehetővé tette, hogy 2025-ben az önkéntes nyugdíjpénztári befizetéseket kivegyék az emberek, és azt lakáscélra elköltsék, milyen sokan élnek ezzel a lehetőséggel. Az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ) most közzétette az első negyedéves számokat:
A 2300 milliárd forint megtakarításból 36 milliárdot fordítottak lakáscélra januártól márciusig.
A nyugdíjkasszák vagyongyarapodását visszafogták a lakhatási célú kifizetések, a Pénztárszövetség most úgy számol, hogy az év során összesen 150-200 milliárd forint nyugdíjvagyont használhatnak fel erre a tagok. Az év elején a jelzáloghitelek elő- és végtörlesztése volt a legnépszerűbb cél, tavasztól pedig az otthonfelújítás lehet a kedvenc.
Az öngondoskodók 26,5 milliárd forintot tettek félre nyugdíj-kiegészítésre az év első három hónapjában, ami az egy évvel korábbit 15 százalékkal múlja felül.
A nyugdíjpénztárak az első negyedévben 0,8 százalék becsült hozamot értek el. Ez a pozitív hozam és a növekvő befizetések gyakorlatilag ellensúlyozták a lakhatási célú nyugdíjpénztári kivéteket és a kasszák tagjainak történő egyéb folyósításokat is – számolt be Mohr Lajos, az ÖPOSZ elnöke.
Önkéntes nyugdíjpénztárban most 2 millió 174 ezer magyar embernek van befizetése, az egészségpénztáraknak pedig 1 millió 126 ezren a tagjai.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.