Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Kikérték, ki mennyit tankolt el közpénzből a parlamenti képviselők közül. A lista első 13 helyét fideszesek állnak. A rekorder képviselő 105 ezer kilométert is elautózhatott, és több mint 15 tonna szén-dioxidot pufogtatott közben a légkörbe.
Hörcsik Richárd, a Fidesz parlamenti képviselője tankolta el a legtöbb közpénzt tavaly, összesen 4 459 000 forintot hagyott ott a kutaknál – derül ki a Blikk összeállításából, amely kikérte a képviselők tankolási adatait. Hörcsik ezzel havonta átlagosan 371 583 forintot költött benzinre, közel harmadával (28 százalék) többet, mint a nettó minimálbér.
A Blikk szerint a második helyen Simon Miklós áll – 3 822 000, a harmadikon pedig Tilki Attila 3 556 000 forinttal. A képviselők egyébként összesen 220 millió forintért tankoltak.
Az első ellenzéki képviselő a 14. helyre került a listán, ő a jobbikos Dudás Róbert 2 millió 974 ezer forinttal.
A lap kiszámolta, hogy 7 literes átlagfogyasztással Hörcsik közel 105 ezer kilométert tekert bele kocsija kilométer-számlálójába, amivel négy és félszer körbeutózhatta volna a földet az egyenlítő mentén. Ennyi benzin elégetésével, 7 literes fogyasztással egyébként a fideszes képviselő 15,32 tonnával növelte a légkör szén-dioxid-tartalmát tavaly.
A lap még korábban megkérdezte erről a sárospataki képviselőt, aki akkor azt mondta, messze van Budapesttől, és nagy a körzete, sok kis településsel.
A lap emlékeztet, hogy a képviselőknek a benzinért külön, át nem ruházható kártyával fizethetnek, ilyet azok kapnak, akiknek nincs szolgálati autójuk. A kártyával fizethetnek a tankolásért, vehetnek autópálya-matricát, vásárolhatnak a benzinkutakon igénybe vehető karbantartást, illetve elektromos autót is tölthetnek vele.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.