Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Igencsak megkönnyítette egy lett-magyar adóelkerülő csoport a lebuktatásukon dolgozó ellenőrök munkáját, amikor a kamu szállításokat úgy papírozták le, hogy teherautó szóba sem került.
Csak akkorát kamuzz, ami azért nem teljesen hihetetlen – tanulhatta meg saját kárán egy ital-nagykereskedő. Kiderült ugyanis, hogy a magyar vállalatnak egy adóelkerülő trükkel 50 ezer euró értékben számlázott ki egy lett fuvarozó cég teherszállítási szolgáltatást, méghozzá úgy, hogy azzal sem bajlódtak, hogy legalább a papírokon úgy tűnjön, mint ha ebből bármi is megvalósulhatott volna.
Valószínűleg könnyebb lett volna elkerülni a lebukást, ha legalább pár teherautót fel tudnak mutatni. De nem, a hivatalos papírok szerint kis méretű autókban szállították a termékeket, az egyik bizonylaton például az szerepelt, hogy egy Suzuki Swiftben 22 ezer tonna, vagyis 44 ezer doboz sört fuvaroztak.
A magyar kollégáikkal együttműködve a lett adóhatóság ellenőrei aztán arra is rájöttek: nem elég, hogy ezek az autók fizikailag alkalmatlanok ennyi termék szállítására, még csak nem is a cég tulajdonában álltak.
(Nyitóképünk illusztráció)
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A találkozó helyszíne végül Alaszka lesz.