szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A Goldman Sachs álláshirdetést adott fel, melyben a közösségi médiára, szakosodott stratégát keres, hogy a jelenlétét...

A Goldman Sachs álláshirdetést adott fel, melyben a közösségi médiára, szakosodott stratégát keres, hogy a jelenlétét erősítse a Facebookon, a Twittren és a LinkedInen. A Wall Street-i befektetési bank renoméjának javítása érdekében akar becsatlakozni az online párbeszédbe, egyúttal más fronton is próbálkozik kiküszöbölni azt a csorbát, amelyet volt igazgatója New York Times-ban megjelent cikkével ejtett amúgy sem makulátlan hírnevén.

Lloyd Blankfein Goldman-vezér két év óta először állt kamerák elé azt követően, hogy a bankház egy meghasonlott igazgatója, Greg Smith kitálalt a sajtónak a Wall Street-i üzleti praktikákkal kapcsolatban. Blankfein szerint a Goldmannak a korábbiakban nem mindig sikerült közös hangot találnia a közvéleménnyel, a tervek szerint azonban komoly kommunikációs fordulat várható a cégnél. A leendő webkettes média stratéga feladata a közösségi hálókon a Goldmannak kapcsolatos kommunikáció követése és a cég álláspontjának aktív közvetítése lenne. A lemaradás óriási - a bank Twitter-profiljának  - @goldmansachs - mindössze 3600 követője van, és létrehozása óta egyetlen bejegyzést sem közölt, míg a Goldman liftjében elhallott pletykákat tovább adó mikroblog - @GSElevator - naponta 690 üzenetet közöl, és 250 ezer követőt gyűjtött össze tavaly augusztus óta.

A közvélemény Goldman-ellenes hangulatának megváltoztatásához azonban várhatóan több kell, mint a Facebook-jelenlét erősítése. A pénzügyi válság kirobbanása óta a befektetési bank többször össztűz alá került morálisan kifogásolható, ügyfeleinek érdekeivel szembemenő üzleti gyakorlata miatt mind a közvélemény, mind az igazságszolgáltatás és az amerikai szenátusi vizsgálóbizottságok előtt. A Wall Street legpatinásabb intézményének neve ma inkább a bankárvilággal kapcsolatos összeesküvés-elméletek kulcsfigurájaként tűnik fel, nem pedig a megbízható befektetési tanácsadó mintaképeként, ezen pedig néhány "like" nem fog változtatni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!