A Google tőzsdei megjelenése óta nem érkezett olyan értékes társaság az amerikai tőzsdékre, mint ma. Amikor a Google-t 2004-ben bevezették a Nasdaq-ra, 23 milliárdot ért az egész cég, az éjjel maghatározott kibocsátási árral számolva a Groupont pedig 12,7 milliárdra értékelik azok a befektetők, akik kibocsátási áron juthattak részvényhez.
Bejöttek tehát a tegnapi cikkünkben közölt várakozások, részvényenként 20 dollárt adtak a Grouponért a befektetők. A bevezetéskor emelkedni fog az ár (25-30 dollár között lehet állítólag az elején), de hogy az első napon érdemes-e venni a közösségi vásárlás üdvöskéjéből, az erősen kérdéses. Sok elemző szerint csak azért ilyen magas a kibocsátási ár, mert az eladott részvények mennyiségét nagyon alacsonyan határozták meg, csökkentve a kínálatot. De ez csak egy technikai jellegű kérdés, a társaság üzleti modelljét is sokan megkérdőjelezik.
A cég sok kis tételben vásárló júzert hoz össze azért, hogy együtt, nagy kedvezménnyel vásárolhassanak, de teljesen bizonytalan, hogy ebből mennyi nyeresége lesz. Most még semmi nincs, viszont költségei drasztikusan nőnek, már 10 ezer embert foglalkoztat, 4-szer annyit, mint a Facebook. Könnyen lehet, hogy a bevezetést követő ugrást látva inkább azok járnak jól, akik a shortolós oldalra állnak a papírban.