szerző:
Győrffy Árpád
Tetszett a cikk?

Miközben az amerikai befektetőket a Facebook tőzsdei bevezetése tartja lázban, még azt megelőzően érkezhet a piacra...

Miközben az amerikai befektetőket a Facebook tőzsdei bevezetése tartja lázban, még azt megelőzően érkezhet a piacra egy olyan cég papírja, mely szinte kizárólag a Facebookból él. A Zynga a közösségi háló legsikeresebb játékait fejleszti és nyilván a Facebook-hiszti hátán próbálják a befektetőkre rásózni a részvényeiket.

Ahogy azt megszokhattuk, jól elszállt az árazásnál az értékelők ceruzája, de igazuk van, ha a piac drágán megveszi a portékát, miért kellene azt leárazni. Noha a Groupon buktája miatt kissé lejjebb hozták a megcélzott kibocsátási ársávot (így az utolsó tőkeemelésben részt vevő befektetők kapásból bukóba kerülhetnek), de így is elég brutálisra sikeredett az árazás.

A szombaton beadott kibocsátási tájékoztató szerint az ársáv 8,50 és 10 dollár között lesz, ha 10-en mennek el a papírok, az 7 milliárd dollárra értékeli a céget. Ez azt jelent, hogy a jelenlegi árbevétellel számolva annak közel 7-szeresén indíthatnak a papírok, miközben például a jóval nagyobb (és nem teljesen Facebook-függő) konkurens Electronic Arts esetében ez a mutató csak 2-es.

A Zynga ingyen adja játékait a Facebookra, pénzt akkor szed, amikor a játékosok extrákat vásárolnak, például házakat a Cityville-ben. Október végén 6,7 millió játékos vált fizető ügyféllé, egy évvel korábban 5,1 millió volt ez a szám.

A Zynga, ha minden terv szerint halad, december 15-én debütálhat a tőzsdén. Ha 12 felett nyitna és lenne kölcsön részvény, ezt is shortolnánk ezerrel, de sajnos a Grouponból se akadt, így nem igazán lehetett megjátszani a nagy esést. Pedig mennyivel nagyobb nyerési esély lenne ezen, mint például egy 305-nél induló forint-shorton.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!