Tech + tudomány hírek
Tech + tudomány hírek
Tartalomjegyzék
PEDÁLOS KISAUTÓ

Útkeresés

Hogy négykerekű biciklinek vagy pedálos autónak tekintjük, az nézőpont kérdése. A német Canyon kerékpárgyár célja, hogy modelljével betöltse az autó és a kerékpár közötti rést. A verseny- és hegyi biciklijeiről ismert vállalat korán a nyilvánosság elé lépett évek múlva várható elektromos járművével. A fő érdekesség, hogy autóként a városban megengedett maximum környékén, hatvannal képes haladni. Ha dugóba kerül, a sebesség 25-re korlátozható, és a négykerekű, de keskeny járgány a biciklisávban haladhat – ha sikerül elérni, hogy addig módosítsák a közlekedési szabályokat. A csukott karosszéria nagy előnye a zárható-nyitható, esőben és napsütésben is alkalmas tető; beszállni is azon keresztül lehet. A biciklizésre az emlékeztet, hogy pedálozni bizony kell, de ezzel nem a kerekeket hajtja a vezető, hanem az akkumulátort tölti. Kormányozni a kétoldalt kézre eső rudakkal lehet. A vezető mögötti helyen elfér egy gyerek vagy egy kevés csomag. A karosszéria gyártásához egy meg nem nevezett külföldi partnert talált a német cég. Ha pár év múlva piacra kerülne a jármű, az árát egy elektromos teherbicikli és egy kisautó közé, nagyjából 7 ezer euróra lőnék be. A Canyon reméli, hogy a csukott bicikli nem jut a BMW C1 sorsára: a fedett motorbicikli nagyon praktikus volt, de sosem talált annyi vevőre, hogy gazdaságos legyen a gyártása.