A maga módján a kormány is használ hírvivőket, amelyek ha nem is örökletes genetikai információkat közvetítenek, de Orbánék szándékai szerint képesek a tudat módosítására. Legalábbis ezt bizonyította az elmúlt egy év kommunikációs pénzszórása. A Miniszterelnöki Kabinetiroda máris elköltötte azt az 50 milliárd forintot, amelyet a kormánykommunikáció költségvetésében eredetileg 2021 végéig, vagyis két évre szántak, és láss csodát, a dühös mosónőként sulykolt dezinformáció célba is talált. A pénz többsége ezúttal is Balásy Gyula cégeinél, valamint Mészáros Lőrinc médiaérdekeltségeinél landolt, a New Land Mediánál és a Lounge Design Kft.-nél.
A propagandakampányok nyerteseinek másik csoportját értelemszerűen azok a kiadók és plakátcégek alkotják, amelyek felületein a reklámok megjelennek, közülük is főként azok a társaságok, amelyek Mészáros Lőrinchez és a hozzá közel állókhoz kötődnek. A reklámpiacot monitorozó Adex-Kantar Kft. adatai szerint tavaly a Miniszterelnöki Kabinetiroda tévétársaságoknál (listaáron) elköltött pénzének 72 százaléka a TV2-nél kötött ki. Márpedig a csatorna részben Mészáros barátjáé és üzlettársáé, Vida Józsefé, és nemrégiben beszállt a médiavállalatba egy Mészáros-közeli magántőkealap is. Így persze gyerekjáték volt 2020-ban is 3,9 milliárd forint nyereségre szert tenni. A reklámtortát szétporciózó Balásyék a rádiók közül ugyancsak egy Mészároshoz kötődő csatornát részesítettek előnyben. A milliárdos egyik bizalmi emberének tulajdonában álló Radio Plus Kft.-nél 2020-ban a kormányzati hirdetések 32 százalékát kürtölték szét, amivel a Rádió 1 üzemeltetője az első helyre került a rádiós költési listán. Az óriásplakátok tulajdonosai között szintén Mészáros Lőrincbe botlunk: itt az arány 88 százalék a Publimont Kft. javára.
A kampányokkal a celebek is jól jártak, a Magyar Turisztikai Ügynökség többek között Dobó Kata, Annoni Zita és Király Linda Instagram-posztjait szponzorálta, amelyeken a hírességek az éttermi teraszok nyitását ünneplik a kényszerű bezártság után. Az MTÜ nem hozta nyilvánosságra, hogy mennyit költött erre az akcióra. Az viszont kiderült, hogy egy szereplőt már biztosan milliárdossá tett a (részben) állami propaganda: Horváth Lászlót, Rogán Cecília üzleti partnerét. Horváth 2020-ban, tehát a járvány évében 1 milliárd forint osztalékot vett ki a Magno Studio Kft. nevű cégéből, amely korábban a Miniszterelnöki Kabinetiroda kampánypénzeiből is részesült. Könnyen lehet, hogy – a papíron egy békásmegyeri panelban élő – Horváth a járvány egy másik piacán is érvényesülni szeretne. Novemberben ugyanis a Magno Studio felvásárolt egy textilipari céget, a Miller Industriest, amely idén februárban két új tevékenységi kört is felvett: a gyógyszerkészítmények és az orvosi eszközök gyártását. Igaz, a vállalatot egyelőre nem találtuk meg egyik kormányzati szervezet partnereként sem – nem mintha ez jelentene bármit is, hiszen a dokumentumokat csak ímmel-ámmal hozzák nyilvánosságra.
A kampányokra költött pénz mindenesetre nem volt hiábavaló. Ez a Medián áprilisi felméréséből derült ki, miután a csapból is az folyt, mennyire jól áll Magyarország az átoltottságban. Közben persze ha nem is hallgatták el, de a halálozási adatokról nem beszéltek; nem kommunikált a kormány az oltások tapasztalatairól, és tűzzel-vassal távol tartották a médiát a kórházakban zajló emberfeletti küzdelemtől. Az eredmény: a választók egyre elégedettebbek, amit a Medián úgy kommentált, hogy „sikeresnek mutatkozik a kormányzati propagandában végrehajtott váltás”. Miközben pedig világszerte Magyarországon volt az egyik legmagasabb a halálozási arány a koronavírusban megbetegedettek körében, a megkérdezetteknek mindössze a harmada tudta megmondani a járvány áldozatainak számát, az elsöprő többség pedig úgy vélte, hogy jó vagy nagyon jó az átoltottsági arány.