Feminista sör
Gazdaság Őrült vállalkozás
Tartalomjegyzék

Feminista sör

A barátja, egy férfi mindig sört kapott, amikor elmentek valahová, neki pedig Campari-szóda jutott. Tényleg férfiital a sör? – gondolkodott el a most 34 éves Sophie Tschannett bécsi szoclis munkás, művész és feminista. De nem pusztán ez az előzménye annak, hogy feminista sörrel igyekszik betörni az osztrák után a német piacra is. A termék születéséhez és márkanevéhez hozzájárult az is, hogy Tschannett megelégelte a nagyvárosban a péniszábrákkal telefirkált falakat. Ellen­akcként és az egyenjogúság jegyében teleragasztgatta a nyilvános vécék ajtajait és a lámpaoszlopokat saját tervezésű rózsaszín matricákkal, rajtuk egyértelmű motívummal, egy vulvával. Lelkes sör­ivóként innen már hamar eljutott a következő ötletig: mrt ne forgalmazhatna sört is hasonló címkével? Nagyjából egy éve kapható Bécsben a Muschicraft, és nemrég, épp a nőnap alkalmából, megjelent a berlini piacon is. Oda – környezetbarátsági okból – nem Bécsből szállítják a palackokat, hanem helyben gyártják és töltik a sört, egy helyi alapanyagokból főzött pale ale-t.