¬ 1985 – 3800 méter mélységben, New Yorktól mintegy 2000 kilométerre felfedezik a Titanic roncsait, 73 évvel a gőzös elsüllyedése után.
¬ 2009 – Stockton Rush repülőmérnök (és Guillermo Söhnlein vállalkozó, aki aztán 2013-ban kiszállt) az USA-ban megalapítja az OceanGate céget. A vállalkozás tevékenységei között turizmus és kutatás is szerepel.
¬ 2010 – Az OceanGate az Antipodes merülőhajóval kirándulásra viszi első fizető utasait.
¬ 2015 – Üzembe helyezik a saját gyártású Cyclops 1-et, amely 500 méterig képes merülni.
¬ 2018. január – Elbocsátják az OceanGate-től David Lochridge-et, mert a Titan első tesztjeivel körülbelül egy időben belső jelentésben figyelmeztette a cég vezetőit a biztonsági hiányosságokra.
¬ 2018. március – A merülőhajósok nemzetközi szakmai szervezete levélben figyelmezteti Stockton Rusht, hogy a Titan „kísérleti” jellege akár katasztrófát is okozhat, és kéri, hogy az OceanGate végeztesse el a szokásos biztonsági besorolást.
¬ 2021. július – A Titan első ízben merül le a Titanic roncsaihoz. 2021-ben az OceanGate fizetős merüléseinek forgalma 4,63 millió dollár.
¬ 2022 – Az OceanGate egy év alatt 28 embert visz le a Titanic roncsaihoz.
¬ 2023. június 18. – Öt emberrel, köztük Stockton Rushsal a fedélzetén a Titanichoz merül a Titan. A merülés után 105 perccel megszakad a kapcsolat a Titan és az anyahajó, a Polar Prince között. A Titannak ekkor már a tengerfenék közelében kell járnia. Egy amerikai katonai figyelőállomás árulkodó hangot észlel, de nem teljesen biztosak benne, hogy a Titan katasztrófáját regisztrálták. A Polar Prince akkor kéri a keresés megkezdését, amikor a Titan a tervezett hét óra leteltével nem bukkan fel.
¬ 2023. június 22. – Többnapos nemzetközi keresőakció után meglátják a Titan roncsait a tenger fenekén, a Titanic közelében. A nyomok arról árulkodnak, hogy a Titan a víz nyomására összeroppant, az utasok egy pillanat alatt szörnyethaltak. Ennek következménye volt a kapcsolat megszakadása.