Szellem | plusz
Szellem plusz
Tartalomjegyzék
Film + Lépéskényszer

Rumba – Több mint tánc

Az igazi francia férfi sem öregszik szépen, de legalább stílusosan, ha úgy öltözik, úgy beszél és úgy köhög, mint Johnny Hallyday. A francia Elvis órsi rocksztár volt, a film főszereplője, Tony (Franck Dubosc) viszont a kétezres évek elején is az, mint húsz éve: buszsofőr. Iskolai járatot visz, a gyerekek lelkesen hallgatják az Amerika-máns bácsi filmekből vett vagány angol nyelvű káromkodásait, amit ők kórusban szelíd francra fordítanak. Egy napon Tony élete elkezd a visszapillantó tükörben megjelenni. Rosszul lesz a mosdóban, enyhe szívrohama van, ám egy érte rajongó kollégája időben közbelép. „Meghalni bárki képes, élni, az az igazi tudomány” – mondja a doki, akit a legnépszerűbb gyűlölt francia, Michel Houellebecq játszik. Az írónak nem ez az első szerepe – Gerard Depardieu-vel már játszott egy szellemes-filozofikus önképfilmben –, és bár a nemzet legszenvedélyesebb dohányosa szájából furcsán hangzik: „Hagyja abba, ha élni akar!”, mégis eredményt ér el. Tony elhatározza, hogy – persze egy doboz cigivel a zsebében – az elmúlás előtti búcsúturnéra indul. Felkeresi elhagyott feleségét, és tőle tudja meg, van egy lánya, aki Párizsban tánctanár. A rendező-főszereplő Franck Duboscról a Szerelembe gurulva című filmje óta ismert, hogy egy nő meghódításához sokféle macsó trükköt kész elővezetni, specialitása a férfi, aki nem az, akinek látszik. Bejelentkezik a lánya, Maria (Louna Espinosa) tánckurzusára, ahol inkognitóban, majd a leleplezés után már apaként és Maria táncpartnereként rengeteg érdekességet tud meg a rumba teráps erejéről, és arról, ha igazán szeretünk valakit, azt arról lehet megismerni, hogy test és lélek együtt rezonál.

Cinetel Kft.