GANZ-MAVAG EUROPE: kifektetnek Tomborék

Illusztris menedzsmenttel jött létre a magyar vasútijármű-gyártás újabb, külföldi piacokra törekvő vállalkozása. A Ganz-MaVag Europe Zrt. alapítója ugyanaz a befektetői kör, amelyik megvette a MÁV-tól a Dunakeszi Járműjavítót, viszont a végső tulajdonost egy magántőkealap fedi el (lásd Csak füttyenteniük kell című írásunkat a Magyarország rovatban). Ami biztos: a magántőkealapot a Mol-vezér Hernádi Zsolt befektetésialap-kezelője kezeli, az igazgatóság elnöke pedig Bacsa György, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója. Az irányító testületben helyet kapott Hernádi üzlettársa, Komondi Zsolt, valamint a korábban szabaddemokrata kapcsolatokkal is rendelkező Törő Csaba, aki ugyanakkor már a kétezres évtized elején üzletelt a Mollal. Az igazgatóság tagja Tombor András is, aki – a kormány jóvoltából – a Mol 10 százalékát birtokló Mathias Corvinus Collegium Alapítványának létrehozója. A spanyol sajtó szerint Tombor volt az, aki a Dunakeszi Járműjavító cégcsoportjának nevében az ősszel a nagy sebességű motorvonatokat gyártó Talgo részesedésének megvásárlásáról tárgyalt.