Orravaló

Ha kamion karambolozik személyautóval, abból nagy baj is lehet. Ezen segítene svéd kutatók fejlesztése, amely jórészt elnyeli az ütközés erejét. A megvalósítás esélyeit jelentősen növeli, hogy az EU-ban nemrég megszüntették a kamionok hosszúságát korlátozó szabályt. Eddig emiatt volt lapos a járművek orra, most viszont lehetőség nyílna a svéd konstrukció elhelyezésére. Az ütközőzóna méhsejtszerű, igen vékony alumíniumcsövekből áll, így a térfogatának 97 százaléka levegő. A kísérletek szerint frontális ütközés esetén 30–60 százalékkal csökkentheti a személyautóra ható erőket. Ez azért fontos, mert a kamionnal történő ütközések leginkább a személyautóban ülők életét veszélyeztetik. A védelem egyúttal arra is szolgál, hogy a kamion kormány- és fékrendszere, kerékfelfüggesztése kevesebb kárt szenvedjen, és olyan hatása is van, hogy a személyautót félresodorja, ami szintén enyhíti a kárt (feltéve, hogy ez nem okoz további ütközést). A göteborgi Chalmers Műegyetem konstrukciójának előnyeit a Trafikverket közlekedési hatóság is ellenőrizte egy tesztpályán.