A mai otthonokban lévő okostévék egy-két éven belül butának számítanak majd, mert az új modellekbe éppen most költözik be a mesterséges intelligencia. A gyártók sok, idén érkező új funkcióval tapogatóznak, hogy megtudják: mire is lesz vevő, aki a nagy képernyőt nézi.
Samsung
Tévégyártóksorrendje
A Counterpoint Research piackutató legutóbbi adatsora szerint a Samsung vezeti a globális tévépiacot. A tavalyi harmadik negyedévre vonatkozó elemzésben a dél-koreai vállalat 15 százalékos részesedéssel bír. Második helyen holtversenyben két kínai cég áll, a Hisense és a TCL egyaránt az összes eladás 12-12 százalékát tudhatják magukénak. A tavalyi foci-Eb meccsein megvásárolt hatalmas reklámfelületek vélhetően megérték az árukat, a Hisense ugyanis egyetlen év alatt 19 százalékkal növelte eladásait. A sorban a negyedik most az LG, amely minden tizedik tévéválasztás kedvezményezettje.
A prémium tévék szegmensét is a Samsung uralja, ám részesedése a tavalyi harmadik negyedévben már csak 30 százalékos volt, ez jelentős csökkenés az egy évvel korábban mért 43 százalékhoz képest. Ugyanebben az időszakban a Hisense 14 százalékról 24 százalékra növelte részarányát, a TCL pedig 11-ről 17 százalékosra erősödött. Az LG ebben a kategóriában 16 százalékon áll.