Gazdaság 7 nap
Gazdaság 7 nap
Tartalomjegyzék
A MÁV pályaudvartendere

Kapkodnak érte?

Igazi „nagyvadak”, zömmel kormányközeli vállalkozók nyújtottak be pályázatot janr 31-éig a MÁV által krt, nagy vihart kavart, febrr végéig elbírálandó pályaudvartender­re. Önmagában az állomások rendbetétele nem nagy biznisz, a körülöttük lévő, fejleszthető területek bpítése viszont már igen, főleg ha a kormány kiemelő határozatokat hozna e projektekre. A Szabad Európa információi szerint a lepusztult budapesti Déli pályaudvarra a Szeivolt Éptech Kft., a Garancsi István érdekkörébe tartozó Market Asset Management Zrt., a Wallis-csoporthoz kötődő Wing Zrt. és a Matolcsy György jegybankelnök fia üzleti köreihez sorolható – az MNB székházát 80 millrd forintért renováló – Raw Development Kft. adott be pályázatot. Közülük a Szeivolt a Keletrt is indult, a Raw Development pedig a Kelenföldi és egyes vidéki pályaudvarok után is érdeklődik. Kelenföld a Futureal-csoporthoz tartozó Cordia Zrt. fantázját is megmozgatta. Az egyik legizgalmasabb projektnek a Nyugati pályaudvar mögötti hatalmas, szennyezett terület fejlesztése ígérkezik, erre az egykori MKB Bank-vezér fhoz, Erdei Bálinthoz köthető Redwood Real ­Estate Holding és a szomszédos Westend 2 projektben érdekelt, Demján Sándor örökségét továbbvivő Gránit Pólus-csoport pályázott. A terület egy részéért a sűrű bpítést ellenző terézvárosi önkormányzat is versenyez a Podmaniczky Park-tervvel. A debreceni főpályaudvarért a török hátterű Synergy Construction Hungary Kft. indul, amely a debreceni BMW- vagy a CATL-gyár építéséről ismert, de a hazájában atomerőművön is dolgozott.