Alig van hozzáadott értéke a magyar járműiparnak, a feldolgozóiparon belül itt a legkisebb – tartósan 20 százalék alatti – a kibocsátásban a hozzáadott érték aránya – derül ki a KSH és a Budapesti Metropolitan Egyetem elemzéséből. Az analízis szerint 2023-ban a járműgyártás kibocsátása 14 028 milliárd forintot tett ki, bruttó hozzáadott értéke pedig 2188 milliárd forint volt. Magyarországon a járműgyártás egyszersmind a leginkább exportfüggő feldolgozóipari ágazatok közé tartozik, 2023-ban árbevételének 91 százaléka külpiacokról származott. A régiós országok járműgyártásának egyik jellemzője, hogy az ágazat nem képes jelentős hatást gyakorolni a gazdaság szerkezetére, mert az exportorientált nagyvállalatok nem váltak a helyi gazdaság beágyazott részévé. Magyarországon a 20 legnagyobb hazai szereplő 95 százalékban külföldi tulajdonban van. A beszállítók között ugyan már magasabb a hazai tulajdon aránya, de a belföldi erőforrások felhasználásának súlya itt sem éri el az 50 százalékot. Összességében Magyarország azok közé az uniós államok közé tartozik, amelyekben kiemelkedően – nálunk 4,3-szorosára – bővült a járműgyártás az utóbbi két évtizedben, ezt persze jelentős részben az alacsony bázis magyarázza.