Míg zajlik a vita, hogy a kormány végre rendbe rakja vagy éppen romba dönti a közösségi közlekedést, Tiborcz István érdekeltsége az állami tulajdonból megszerzett vasúti fuvarozócég után egy olyan buszos vállalkozásba is bevásárolta magát, amelynek Lázár János reformjai nyithatnak most új piacot.
Vonatpótló buszra váró utasok és egy kisiklott szerelvény a Keletinél. Tiborcz előtt új pálya nyílt
Lázár János közlekedési és építésügyi miniszter a következő vállalásokat tette 2025-re:
1. Késési biztosítás: június elejétől visszafizetik a menetjegy árának a felét, ha 20 percnél többet késik a vonat.
2. Mosdók felújítása: 2025 végéig az összes mosdót felújítják a vasútállomásokon és a buszpályaudvarokon.
3. Takarítás: az intercity járatokon takarítók is utaznak.
4. Buszvásárlás: a következő másfél évben 1000 új autóbuszt vesznek.
5. Mozdonyflotta: 2026 nyaráig minden második villanymozdony megújul, és 40 új villany-, valamint 15 új dízelmozdonyt bérelnek.
6. IC-kocsik: július elejére 100 felújított kocsi érkezik, és megrendelnek 285 darab új IC-járművet.
7. A GYSEV 500 kilométer pályát vesz át a MÁV-tól, 11 új motorvonatot rendeltek számára, és a Budapest–Belgrád vonalon is részben GYSEV-mozdonyok fognak járni.
8. Erősítő buszjáratok: a nyáron mintegy 200 buszt állítanak be a vonatforgalom kisegítésére.
9. Klímagarancia: ha a menetrendi ígérettel szemben nincs klíma a vonaton, akkor biztosítanak klímás buszokat.
10. Új MÁV-applikáció: áprilistól elindult, de csak az év második felére lesz kész, amikor már a késési biztosítást is kezelni tudja.