Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Európa-szerte egyre népszerűbb a készházas technológia, kivéve a magyar és a bolgár építési piacot. Visszestek a megrendelések és az ilyentechnológiával egyáltalán foglalkozó cégek száma egyaránt.
Németországban kiemelkedő a készházpiac bővülése, a növekedés itt már hetedik éve tart. A tavaly épített 96 ezer lakásból 14,5 ezer, az idénre várható 120 ezerből több mint 16 ezer épül készházas technológiával. Ausztriában nem csak a darabszám, hanem a házak értéke is nő. Míg korábban a félkész, vagy az épületgépészettel kiegészített, félkész készültség volt a jellemző, most 6 százalékkal megnőtt a kulcsrakész kivitelre szóló megrendelés.
Ezzel szemben a magyar és bolgár készházépítők további jelentős megrendeléscsökkenésről számoltak be – írja a Világgazdaság. Az ÉVOSZ könnyűszerkezetes tagozatának 2008-ban még 21 MAKÉSZ védjegyes tagja volt, most tízre csökkent a számuk, akkor közel 900 családi házat építettek, most nem fogja elérni a 200 darabot sem az éves teljesítmény.
Tavaly az osztrák készházak száma 2,7 százalékkal nőtt, s hasonló emelkedést várnak 2012-re is. A megrendelések értéke 6.27 százalékkal emelkedett. Az összes családi ház 38 százaléka készház, ezen belül a tisztán favázas épületeké 31 százalék. A passzívházak megrendelése felére esett vissza, ugyanis a megrendelők a nulla energiás épületet, vagy a plusz energiás épületet részesítik előnyben, a passzívházakkal szemben. Olaszországban az elmúlt évhez képest több mint 8 százalékkal gyarapodott a megrendelések száma.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.