Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Idén nyáron át kellett volna adni a székesfehérvár-börgöndi nemzetközi repülőteret, ehhez képest egy kapavágás sem történt. A beruházáshoz hozzá sem fogtak, közben beütött a válság, eltűnt a Malév, Ferihegy felét bezárták, az ingatlanon pedig a beruházó és az önkormányzat huzakodik. Egyre kevesebb az esélye annak, hogy belátható időn belül utasszállító repülőgépek bukkannának fel a volt szovjet katonai reptéren.
Az eredeti tervek szerint két évvel ezelőtt, de a módosított szerződés szerint is legkésőbb 2012 nyaráig át kellett volna adni a légi forgalomnak a börgöndi volt szovjet katonai reptér helyére tervezett nemzetközi regionális légikikötőt. Az elképzelések szerint a börgöndi reptér – elsősorban a fapados légitársaságoknak köszönhetően – jelentős forgalmat vehetett volna át Ferihegytől, hiszen Börgönd a budai kerületekből az M7-es autópályán fél óra alatt elérhető. Mostanáig azonban a kivitelezés el sem kezdődött.
Építkezés helyett egyelőre a huzakodás folyik: mivel évek óta nem történt semmilyen érdemi előrelépés a repülőtér ügyében, a székesfehérvári önkormányzat visszakéri a közel 300 hektáros ingatlant a reptérfejlesztésre vállalkozó projektcégtől, az Alba Airport Kft.-től.Cser-Palkovics András polgármester szerint szeretnének megállapodni az Alba Airport Kft.-vel, ám ha ez nem sikerül, vagy a cég nem adja vissza önként és ingyen a területet, akkor érvényesíteni fogják vele szemben a szerződésben kikötött egymilliárd forintos kötbért – írja a Népszabadság.
A kft. 98 százalékos tulajdonrészét a Nagygyörgy Tibor és Nyíri Viktor vállalkozók tulajdonában lévő Biggeorge’s-NV csoporthoz tartozó Pro-Omikron Kft. birtokolja, amelynek befektetőként több mint 15 milliárd forintot kellene előteremtenie a fejlesztésekhez. Nyíri Viktor a lapnak elmondta, hogy jelentős késéssel született meg a légtér kijelölését tartalmazó jogszabály, de az engedélyeztetés során a székesfehérvári önkormányzat is elmulasztott megadni néhány fontos hozzájárulást. A 2005 óta tartó engedélyezési eljárás csúszása miatt rászakadt a projektre a 2008 óta tartó hitelválság, de lassította a beruházást a Malév meggyengülése, majd csődje is, ami a Ferihegy I. terminál bezárását eredményezte. Emellett az Alba Airportnak nem sikerült kormányzati támogatást szereznie, holott a megváltozott gazdasági környezetben e nélkül nem valósítható meg az ország és a régió gazdasági-turisztikai fejlődése szempontjából is fontos projekt.
A patthelyzetben úgyfest, a legjobban a helyi Albatrosz Repülő Egyesület jár, mert 2010-ben visszatérhetett vissza a börgöndi füves leszállópályára. A lap szerint a börgöndi sportrepülők között gyakori vendégnek számít ifjabb Orbán Győző, a miniszterelnök testvére.
További részletekért kattintson ide!
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.