Kezdődik a nagyatádi elkerülő út építése

A somogyi várost elkerülő 4,1 kilométer hosszú út két körforgalmú csomóponttal csatlakozik majd a 68-as számú főúthoz, a Rinya-patak és a Kisréti árok felett két felüljáró fog átvezetni.

  • MTI MTI
Kezdődik a nagyatádi elkerülő út építése

Elkezdődik a Nagyatádot elkerülő út kivitelezése, a projekt az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében 85 százalékos uniós, 15 százalékban hazai forrás segítségével valósul meg, nettó csaknem 2,3 milliárd forint értékben - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-vel szerdán.

A kiadott közlemény szerint a somogyi várost elkerülő 4,1 kilométer hosszú út két körforgalmú csomóponttal csatlakozik majd a 68-as számú főúthoz, a Rinya-patak és a Kisréti árok felett két felüljáró fog átvezetni. A kétszer egy sávon, új nyomvonalon épülő elkerülő út 2015 nyár végére készül el. Az elkerülő úton óránként 90 kilométeres sebességgel, nemcsak gyorsabban és biztonságosabban lehet majd elkerülni Nagyatádot, hanem egyúttal az áthaladó teherforgalomtól is mentesül a település.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Titokban kipróbálta a sóskúti akkufeldolgozót az Andrada: ömlött a fekete por

Bár hivatalos próbaüzemről szó sem lehetett a szlovén Andrada akkuhulladék-hasznosító üzemében, a sóskúti telephelyen már tavaly nyáron bekapcsolták teszt jelleggel a nagy nehézségek árán összeszerelt gépsort. A birtokunkba került fotók és videók, valamint belső források elmondása alapján a próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér: a zárt és tiszta rendszer helyett ömlött a grafitot tartalmazó por az üzem gépeiből.