Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Hétfőn aláírták a volt ipari minisztérium szélcsatornába épített betonkockájának bontásáról szóló szerződést. Már nincs akadálya a bontásnak – mondta Varga Mihály.
Már a napokban megkezdődhet a fővárosban a Margit körúti volt ipari minisztérium épületének bontása, mert hétfőn megkötötték az erről szóló szerződést – mondta a Kossuth rádió Krónika című műsorában Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.
A kormány már korábban döntött arról, hogy támogatja a volt ipari minisztérium sokemeletes épületének lebontását, amelyet 1971-ben abba a szélcsatornába építettek, amely a Duna felé kitisztítaná Buda egyik legforgalmasabb körzetének a levegőjét – hangzott el a kedd reggeli adásban.
A Millenáris Széllkapu Nonprofit Kft., amely a bontást és az építési munkálatokat szervezi, hétfőn megkötötte a kivitelezővel a bontási szerződést, így elkezdődhet a terület rehabilitációja – mondta Varga Mihály.
A nemzetgazdasági miniszter közölte: csütörtökön elkezdődik a terület átadása és az épület bontása. A négyből egyelőre két létesítményt, a gazdasági minisztérium volt épületét és a Kis Rókus utcai irodai szárny épületét bontják le.
Próbálják megnyitni a Széllkaput
Varga Mihály elmondta, hogy azért ezzel a két épülettel kezdik, mert a volt gyári csarnok és az úgynevezett melegpörgető épületének hasznosítására ugyan sok jó megoldás érkezett a Széllkapu ötletpályázatra, azonban az építészek ezekről még nem döntöttek.
"Az építész tervpályázatot nem akaratuk azzal befolyásolni, hogy ennek a két épületnek is megkezdődik a bontása, majd az építészek eldöntik, hogy a hosszú távú hasznosítása a területnek ezekkel az épületekkel vagy ezek nélkül valósítható-e meg" – fogalmazott.
A bontásra a kormány biztosítja a szükséges forrásokat. A bontási munkák várhatóan a nyárra befejeződnek, a villamos közlekedés a területen addig is zavartalan lesz – ígérte a miniszter.
A Millenáris Széllkapu Nonprofit Kft. 2014. januárjában írt ki ötletpályázatot a Margit körút, Kis Rókus utca, Fény utca és a Mammut II. bevásárlóközpont által határolt terület rehabilitációjára. A lebontás előtt álló épület helyén létesítendő közpark funkcióira vonatkozó elképzeléseit bárki beküldhette, a civilek és az építészek külön kategóriában versenyeztek.
A kiírásra több mint 200 pályamű érkezett a február 24-i határidőig, amelyből 23-at díjazott a zsűri. Incze Zsolt, a Millenáris park vezetője a díjátadón úgy fogalmazott: "a legjobb pályázatokból összeállított lehető legszélesebb merítést próbáljuk továbbgondolásra javasolni a későbbi építészeti tervpályázat kiírásakor".
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.