szerző:
hvg.hu

Hétfőn reggel megkezdik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. futópályájának felújítását. Az utasok az ígéretek szerint mindebből szinte semmit nem fognak érzékelni, legfeljebb annyit, hogy a széliránytól függően megnövekedhet a gépek gurulási útvonala a terminál és a futópálya között.

A Budapest Airport mintegy 620 millió forintot (2 millió eurót) költ a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér két futópályájának és navigációs rendszereinek karbantartására az idén tavasszal. Minden javítási munkának be kell fejeződnie, mielőtt júniusban megkezdődik a nyári utazási csúcsidőszak.

A felújítási munkák hétfőn reggel nyolc órakor kezdődnek, amikor lezárják a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 3,7 kilométer hosszúságú 2. futópályáját, amely a főváros XVII. kerülete valamint Ecser és Vecsés közelében fekszik. A tervek szerint a 2. futópályát és a hozzá kapcsolódó gurulóutakat három hétre kell bezárni, vagyis a munkálatoknak április 27-ig be kell fejeződniük. A kötelező hatósági ellenőrzést és átvételt követően a felújítási munkát a „régi” 1. futópályán folytatják egészen május 27-ig - közölte Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója.

©

A Budapest Airport két párhuzamos futópályát üzemeltet (3,7 és 3 km hosszúságúak) amelyek között középen helyezkedik el a repülőtér 2. Terminálja. A két futópálya együttes betonfelülete meghaladja a 300.000 négyzetmétert, ami több mint 42 futballpálya területe.

A karbantartás során a betonfelület és a közte lévő dilatációs hézagok legkisebb hibáit is ki kell javítani, mert bármilyen kis méretű törmelék is súlyos hibát okozhat, ha azt beszippantja egy repülőgép hajtóműve. Emiatt az építőknek szinte ping-pong asztal simaságú betont kell visszaadniuk a forgalomnak. A repülőtéri beton különleges minőségű anyag, hiszen ki kell bírnia egy akár 400 tonnás, 250 km/h sebességgel leszálló óriásgép földet érésekor keletkező terhelést is.

A Budapest Airport úgy időzítette a munkálatokat, hogy a beton javításával egy időben végezzék el a fénytechnika, a navigációs rendszerek, az elektromos ellátás és a vízelvezető csatornahálózat karbantartását is, így a lehető legrövidebb időre kell csak egy-egy futópályát lezárni.

A mostani pályafelújítás várható környezeti hatásairól a Budapest Airport tájékoztatta a repülőtér szomszédságában fekvő fővárosi kerületek és szomszédos települések önkormányzatait és lakosságát is.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
A világhírű építészt sátánizmussal is vádolták, mégis mindenki vele akart terveztetni

A világhírű építészt sátánizmussal is vádolták, mégis mindenki vele akart terveztetni

Annyira rákattant az online rendelésre a magyar, hogy akár napi 250 ezer csomaggal is megküzdhet a posta

Annyira rákattant az online rendelésre a magyar, hogy akár napi 250 ezer csomaggal is megküzdhet a posta

A nap hirdetése: egy kupac kiégett romhalmazként várja új gazdáját ez a Ferrari

A nap hirdetése: egy kupac kiégett romhalmazként várja új gazdáját ez a Ferrari

Orbán talán senkit sem akart befolyásolni erkölcsi aggályaival

Orbán talán senkit sem akart befolyásolni erkölcsi aggályaival

Halottá nyilvánították, nem tud hazatérni egy magyar férfi Amerikából

Halottá nyilvánították, nem tud hazatérni egy magyar férfi Amerikából

Többeknek meggyűlt a bajuk az iPhone-jukkal az iOS-frissítés után

Többeknek meggyűlt a bajuk az iPhone-jukkal az iOS-frissítés után