Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Egy belga állampolgár feljelentette Velencét az Európai Bizottságnál, mert a turistáknak magasabb árakat kell fizetniük, mint a városban lakóknak - tudósított a La Stampa olasz napilap. A belga férfi az uniós szerződés 12. és 49. cikkelyére hivatkozott, amely megtiltja az árdiszkriminációt az uniós polgárok között.
Olaszországot már 2003-ban elítélték, mert állampolgárság alapján más-más árat kellett fizetniük a múzeumlátogatóknak. A velencei Dózse-palotába (Palazzo Ducale) egy négytagú turista családnak 58 eurót (17 500 forint) kell fizetnie, a velenceiek azonban ingyen látogathatják a műemléket.
Ha a turistacsalád a pályaudvartól vaporettónak nevezett kis hajóval akar eljutni a Szent Márk térig, 56 eurót (17 ezer forint) kell kifizetnie, egy helyi családnak csak 10,4 eurót. A nyílt wifihez a város lakói ingyen hozzájuthatnak, a turista óránként öt euróért (1500 forint) csatlakozhat. Még a nyilvános mosdók használatánál is diszkriminációról panaszkodott a belga turista: egy velencei 25 centet fizet a használatáért, a turista 1,5 eurót.
"Velencét elárasztja a tömegturizmus cunamija. Az árdiszkrimináció az 59 ezer helyi lakost védi az akár évi 25 milliónyi látogatóval szemben" - mutatott rá Silvio Testa, a No Grand Navi nevű bizottság alapítója, mely a nagy tengeri hajókkörutak Velencébe érkezése ellen tiltakozik.
Franco Fiorin, a városi közlekedési vállalat igazgatója is megvédte a turistákra kirótt magasabb árakat. Szerinte a tömegturizmus olyan költségeket ró a városra, melyeket az egyedül nem képes viselni.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.