Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A javaslatot a Fővárosi Közgyűlés 17 igen és 6 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett fogadta el.
Eláll a Gellért-hegyi sikló és az alsó állomáshoz tervezett autóbusz-parkoló megépítésére vonatkozó 2009-es szerződéstől a fővárosi önkormányzat – döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán.
A Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes által jegyzett javaslatot a testület 17 igen és 6 nem szavazattal, 1 tartózkodás mellett fogadta el.
A Fővárosi Közgyűlés 2008. november 27-i ülésén döntött a Rác Sikló Kft.-vel – a névváltozást követően Gellérthegyi Sikló Kft. – és az I. kerülettel a fővárosi önkormányzat, valamint a budavári önkormányzat tulajdonában álló ingatlanokat érintően a parkoló-garázs és a sikló létesítményeinek megépítésére irányuló beruházás megvalósításáról szóló megállapodás megkötéséről.
A szerdán elfogadott előterjesztésben a megállapodástól való elállást úgy indokolták: a szerződés hatályba lépésétől számítva több mint tizenhárom év telt el anélkül, hogy a szerződés szerinti beruházás megvalósítását szolgáló érdemi kivitelezési munkák egyáltalán megkezdődtek volna és a beruházás eredeti műszaki tartalmától történő eltérés miatt a szerződésben foglaltak teljesítése a beruházó érdekkörében felmerülő okból a továbbiakban már nem is lehetséges. „Mindezekre, valamint a jogszabályi környezet lényeges megváltozására és a szerződés gazdasági egyensúlyának felbomlására tekintettel a fővárosi önkormányzatnak a továbbiakban nem áll érdekében a szerződés fenntartása” – olvasható.
Bagdy Gábor (Fidesz-KDNP) arról beszélt, a döntés meghozatala előtt az összes feltételt meg kellene vizsgálni, mert hatalmas pénzügyi kockázatokat rejt a szerdai ülésre benyújtott előterjesztést elfogadása. Azt javasolta, hogy vizsgálják meg a döntés jogi és gazdasági következményeit és egyeztessenek a beruházóval. A döntésből adódó legnagyobb veszteség, hogy nem épül meg a sikló – mondta.
Karácsony Gergely főpolgármester arról beszélt, hogy a beruházásban a fővárost rengeteg környezeti kockázat érinti, és az időközben hozott módosításokkal a látványberuházás csak tovább terhelné a Gellért-hegyet, mert nem váltaná ki a turistabuszokat.
A kft. a múlt héten jelentette be, hogy a beruházás újabb fontos engedélyt kapott meg, a kapcsolódó gyalogos-aluljáró és a Hegyalja útra felvezető lépcső megépítésére vonatkozót. Ezek a hegy oldalában futó majdani sikló alsó állomásának megközelíthetőségét biztosítanák.
A cég akkori közlése szerint a Budapest Főváros Kormányhivatala által kiadott dokumentumra azért volt szükség, mert az aluljáró és a lépcső egy önálló engedélyezési eljárás tárgyát képezte a Gellért-hegyi sikló létesítményének részeként. Emlékeztettek, arra is, hogy a kormányhivatal egy hónappal ezelőtt új építési engedélyt adott ki a Gellért-hegyre tervezett sikló megvalósítására, a korábbi építési engedély mellett.
Jelezték a közleményben azt is, bíznak abban, hogy a fővárosi önkormányzattal folytatott párbeszéd erősítésével hamarosan az utolsó akadályok is elhárulnak a sikló építésének megkezdése elől, tekintettel arra, hogy a megvalósítása céljából létrehozott projekttársaságban kisebbségi tulajdonos Budapesti Közlekedési Központ Zrt. a soron következő taggyűlésen várhatóan már részt tud venni.
A Fővárosi Önkormányzatnak több problémája is van a beruházással. „Amit akarnak, azt sem, meg ahogyan akarják finanszírozni, azt sem tudjuk támogatni” – idézte az Index január végén Kiss Ambrus főpolgármester-helyettest. A lap beszámolója szerint Kiss egy háttérbeszélgetésen mondta ezt, hozzátéve: azzal a céllal ugyan egyetért a főváros, hogy a sikló megépítésével a turistabuszok okozta terhelés megszüntethető a hegyen, és hogy a megépülést követő nyereségből származó bevételt zöldfejlesztésekre költenék. Azt azonban nem tudják elfogadni, hogy magánberuházásban jöjjön létre. Megjegyezte azt is, hogy a látott tervek alapján a sikló kapacitása nem alkalmas teljesen a buszok kiváltására, miközben a megépítése túlzottan pusztítja a faállományt.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
A világ legnagyobb húsipari cége, a brazil JBS a New York-i tőzsdére lépett, hogy finanszírozza a további növekedését. A zilált múltú vállalatot rendre megtalálják környezetvédők, politikusok és piacfelügyeletek.
Már a Szijjártó-libling akkugyáraknak sem jut az egyedi állami támogatásokból. Az Állami Számvevőszék súlyos kritikákat fogalmazott meg e rendszerrel szemben, mert nem szolgálja a gazdaság érdekeit.
„Elértük a határt, szürkeségben mi vagyunk élen” – énekli Zentai Márk, aki a Mörk leállása óta szólóban zenél. Az új dal címe Szabadon, és a részben a Pride felvonuláson forgatott klipje a HVG-n látható először.
A „jogosulatlan” kriptováltás bekerült a Btk-ba, azonnali hatállyal leállították.
Egészen hihetetlennek tűnő hírek, melyekről kiderült, hogy igazak. Hihető átverések. Mindkét fajtából jutott bőven az elmúlt hetekben a közösségi oldalakra.
Néhány szón, gesztuson múlt 1990-ben, hogy nem borította el Erdélyt az erőszak.