szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hamarosan befejeződik három újabb megálló korszerűsítése a kék metró vonalán, a BKV az állomások tervezőivel közösen nyújtott betekintést az utazóközönségnek.

Májusban befejeződik a 3-as metró Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomásának felújítása, így a középső szakaszon már csak a Lehel tér, a Nyugati pályaudvar, az Arany János utca, a Deák Ferenc tér, a Ferenciek tere és a Nagyvárad tér korszerűsítésére kell várnia az utazóközönségnek. A felújítás 2017-ben kezdődött, 2019. tavaszáig az északi, majd 2020 októberéig a déli szakasz munkái fejeződtek be.

A BKV pénteken a megújuló metróállomások két tervezője, Csapó Balázs és Germán Tibor tolmácsolásával számolt be arról, hogyan készülnek a középső szakasz megállói. Az állomásokra az akadálymentesítés jegyében beépített ferdepályás liftekről azt mondták, költséges beavatkozást jelentett, hogy a meglévő alagutakba kellett beépíteni őket, amit már a kivitelezéssel párhuzamosan kellett megoldaniuk.

YouTube/Metró Felújítási Projekt Igazgatóság
YouTube/Metró Felújítási Projekt Igazgatóság

Az átalakításnál sokat merítettek abból, ahogy a metróvonal 50 évvel ezelőtt kiépült. Az utasok „közelebb kerülhetnek majd az építés misztériumához”, sok helyen a takarólemezeket lebontva lesznek láthatóak az eredeti, bányászott szerkezetek. A tervezők emellett elővették és értelmezték az eredeti terveket is, és azok karakterjegyeiből kiindulva újították fel azokat – így alakult ki egy „iparibb, nyersebb, őszintébb” összkép, amelyet élénk színekkel és grafikai elemekkel pezsdítenek fel.

YouTube/Metró Felújítási Projekt Igazgatóság
YouTube/Metró Felújítási Projekt Igazgatóság

A felújításban a fenntarthatóság is szerepet kapott: a meglévő terek átdolgozása sokkal tudatosabb megoldás, mint a teljes újjáépítés, valamint több helyen is újrahasznosított anyagokat, például alumíniumot használtak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!