szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szolgáltatási csomag tartalma kellene, hogy elsődleges szempont legyen, nem pedig az ár. A lakásbiztosítással rendelkezők közel fele nem aktualizálja évente a biztosítását, így az ingatlanjuk jó eséllyel alulbiztosított.

A piaci adatok alapján a hazai ingatlantulajdonosok 72-74 százaléka rendelkezik lakásbiztosítással, még így is 1-1,2 millió olyan otthon van, ami nincs biztosítva. De még azoknak az ingatlanoknak a jelentős része is alulbiztosított, amelyre kötöttek biztosítást. A lakásbiztosítással rendelkezők 45 százaléka nem aktualizálja évente a biztosítását – derül ki az MBH Bank által készített reprezentatív felmérésből.

A közelmúltban bekövetkezett jelentős árindex-növekedés, különösen az építési költségek, felújítási költségek növekedése olyan helyzetet teremtett, amely miatt rendkívül fontos, hogy aktualizált lakásbiztosítással rendelkezzünk, máskülönben jelentős pénzösszegtől eshetünk el, ha olyan helyzet áll elő, hogy szükség van a biztosítás lehívására – figyelmeztet Soós Csaba, az MBH Bank lakossági üzletfejlesztési ügyvezetője. Erre nyújthat részben megoldást, ha az ügyfelek elfogadják az inflációkövető konstrukciót, azonban az infláció az elmúlt 10 évben elmaradt a lakáspiaci árindex vagy az építési költségek áremelkedésétől.

Érdemes-e új lakásbiztosítást kötnöm? – Kasszakulcs #6

Miért lehet most megszüntetni és újrakötni a lakásbiztosításokat? Mennyire bonyolult egy váltás? Mik jöhetnek egy csomagban egy lakásbiztosítással? Ha megtörténik a baj, mi a folyamat a biztosítóval? Ezekről beszélgettünk pénzügyi podcastunkban.

A felmérésből az is kiderült, hogy az ügyfelek rendkívül árérzékenyek a lakásbiztosítások terén. „Az ügyfelek

70 százalékban első helyen az árat jelölték meg mint legfőbb szempont a biztosítás megválasztása során.

Második helyen volt maga a szolgáltatás, a harmadik, negyedik helyen pedig az adott biztosításnyújtó intézmény megbízhatósága, illetve az elérhetőség. Úgy véljük, hogy noha természetesen

döntő ereje van az árazásnak, az elsődleges szempont mégis a szolgáltatás kell, hogy legyen, tehát hogy mit tartalmaz a csomag, és milyen kiegészítő biztosítások érhetők el,

majd csak ezt követően nézzük meg, hogy a konstrukció ár–érték arányban hol szerepel a piacon” – figyelmeztet Ungvári Krisztián, az MBH Bank partneri termékmenedzsment vezetője.

Nem az ügyfeleknek lesz jó, hogy a kormány radikálisan belenyúl a lakásbiztosítási piacba

Milliárdos reklámözönnel robbantja be a kormány legújabb piacbefolyásolási akcióját, a márciusi lakásbiztosítási kampányt. A mesterségesen generált versenyben az ügyfelek rosszul járhatnak.

* * * Gondoskodjon családja anyagi biztonságáról nehéz helyzetben is

A jelenlegi nehéz, bizonytalan gazdasági helyzetben még fontosabb a család anyagi védelme. A Bankmonitor Biztonság biztosítás választásával nehéz helyzetben a családnak legalább a hitelei törlesztésével nem kell foglalkoznia.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!