szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elvileg csak tesztüzem volt, gyakorlatilag szó sincs a bezárt vasútvonalak újranyitásáról. A minisztérium szerint az utasszám nem csökkent, az utasoknak pedig jobb a buszokon.

„Egyes sajtóhírek ellenére” a „módváltás” után sem csökkent az utazások száma az adott vonalakon – közölte a közlekedési minisztérium a Népszava megkeresésére a 2023 augusztusában leállított, illetve buszokkal pótolt vasúti szárnyvonalakról.

Lázár János minisztériuma korábban azt állította, a „módváltás” csak „tesztüzem”, amelynek eredményeit 2023 vége után kiértékelik – a lapnak adott válaszában a minisztérium nem utalt arra, hogy a szárnyvonalak újranyitása terítéken lenne, ugyanakkor hosszasan ecsetelték, mennyivel előnyösebb az utasok számára a buszos közlekedés az adott viszonylatokon.

A vonalbezárások annak idején meglehetősen sok kritikát kaptak annak idején – egyebek mellett azért, mert több érintett szakaszon nem sokkal a bezárások előtt hajtottak végre jelentős fejlesztéseket. Tiszafüreden például 100 millió forintból újították fel az állomásépületeket.

Ami nem változott száz éve: hagyják lerohadni a vasutat, majd felújítás helyett bezárják

Az 1900-as évek legelején még Európa élvonalába tartozott a magyar vasút, azóta rendszerektől függetlenül sajnálják a pénzt rá, helyette ha valami baj van, bezárnak vonalakat. Emiatt egyre kevesebben választják a vonatot, úgyhogy a kihasználatlanság miatt jöhetnek az újabb bezárások. Hol rontottuk el?

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!