Ahogy várni lehetett, elmaradt az áttörés Trump és Putyin csúcstalálkozóján
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Összesen tizennégy elektromos propellermotor fogja hajtani az amerikai űrkutatási hivatal kísérleti elektromos repülőgépét, amely 2017-ben indul próbaútjára.
Az X-57 névre keresztelt, Maxwell becenevű repülőgépet Charles Bolden, a NASA ügyvezető igazgatója mutatta be pénteken az Aviation 2016 washingtoni légiközlekedési fórumon és kiállításon.
Bolden "a légiközlekedés új korszakához vezető első lépésnek" nevezte a kísérleti repülőgépet, amelynek mérete megegyezik egy négyüléses kisrepülőgép nagyságával. Az X-57-nek egy különlegesen tervezett szárnya van, amelyen a 12 kisebb és két nagyobb propellermotort elhelyezték.
Happy belated birthday James Clerk Maxwell (6/13/1851). Here's @NASAAero present - the X-57 Maxwell electric plane. pic.twitter.com/UsmHlTDbpT
— NASA_Langley (@NASA_Langley) 2016. június 17.
A NASA kutatói a repülőgéppel azt akarják bemutatni, hogy az elektromos meghajtással a repülőgépek csöndesebbek, jóval hatékonyabbak és igen környezetbarátok.
A NASA kísérleti programjába öt másik szállítógép nagyságú X-repülőgépet is terveznek.
Valamennyivel azt akarják bizonyítani, hogy a fejlett technológiákkal csökkenthető az üzemanyag-használat, a károsanyag-kibocsátás és a zaj, valamint a működési költségek, ami felgyorsíthatja ezen gépek bevezetését a piacra. Az elektromos meghajtással kiküszöbölhető az is, hogy a repülőgépeknek nagy magasságokban kelljen haladni.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Vlagyimir Putyin orosz és Donald Trump amerikai elnök is a pénteki alaszkai orosz-amerikai csúcs után tartott sajtótájékoztatón, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.