Az Index értesülései szerint a fékcsövekkel van probléma, amelyekre vészhelyzet vagy áramszünet esetén van szükség, amikor működésbe lépnek a légfékek. Ezeket a fékcsöveken keresztül táplálják levegővel.
Az NKH azt közölte az MTI-vel, hogy a szerelvény alvázának vizsgálata során a biztonsági fék munkahengerénél, a féktömlő csavart a hatósági eljárás vezetője szabadkézzel meg tudta lazítani, egy esetben pedig a fékcsövet szét tudta húzni. Ez a vizsgált munkahengerek mintegy felénél járt ilyen eredménnyel - tették hozzá.
Ezt követően a gyártó kérte a járműszemle határozatlan időre történő felfüggesztését - írta az NKH, hozzátéve, hogy a gyártónak a hibát ki kell vizsgálnia, javítania és erről vizsgálati dokumentációt készítenie; a hatósági próba csak ez után folytatódhat.
Kiricsi Karola, a BKV Zrt. szóvivője elmondta, hogy az új metrószerelvény prototípusa még nem áll a közlekedési társaság tulajdonában, jelenleg az átadás-átvétel zajlik, amelynek egyik eleme a részletes vizsgálat. Hangsúlyozta, hogy az új szerelvény tesztje még el sem kezdődött, arra majd az átvételi eljárás után kerülhet sor, amelynek egyik alapfeltétele, hogy a jármű műszaki állapota kifogástalan legyen. A prototípusnak 15 ezer kilométert kell futnia, mielőtt a többi szerelvény tesztje elkezdődhet.
A biztonsági fékrendszer egyik elemének meghibásodásán kívül a hatóság nem talált más problémát az Alstom metrónál - tette hozzá Kiricsi Karola. A meghibásodás nem konstrukciós hiba, hanem az összeszerelés figyelmetlenségéből fakadhatott. A BKV is átvizsgálja a járművet saját szakembereivel.
Kiricsi Karola emlékeztetett: a 2-es metró vonalára érkező metrószerelvények engedélyezési eljárása nyár közepéig zárulhat le, a szerelvényeket pedig - a tervek szerint - nyár végétől, ősz elejétől kezdi szállítani a gyártó.
Gallatz Zoltán, az Alstom Transport regionális igazgatója az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, hogy „a metró szerelvény egy komplex műszaki berendezés, amely egy repülőgéphez hasonlóan mintegy egymillió alkatrészből áll. Éppen ezért a forgalomba állítás előtt az ilyen berendezéseket alapos és átfogó teszteknek kell alávetni. Az M2 metróvonal prototípus szerelvénye esetében ez az átfogó tesztelés most zajlik".
Fékhibás az új metrókocsi prototípusa
Hibát talált a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az új Alstom metrókocsi prototípusának fékrendszerében, ezért felfüggesztették a prototípus szemléjét, amíg a gyártó ki nem javítja a problémát - erősítette meg az MTI-nek az NKH az egyik internetes hírportál értesülését pénteken.

Papír alapú receptírást javasol az egészségügyi államtitkár, mert az EESZT ”sajnos most nem működik„
Megvannak az ötös lottó nyerőszámai
Nem tudták megmenteni azt a fiatal lányt, akinek egy szekszárdi iskolában leállt a szíve
Zavar a bulizásban a „mocskos Fidesz”? - Videóriport a Szigetről
Arctetkó, tanga, tomboló Krúbi – mutatjuk a Sziget pénteki napjának legjobb fotóit
Pogány Indulót megfenyegette a drogügyi kormánybiztos: Lépni fogunk
Háromnapos tigriskölyköket kellett elaltatni a lipcsei állatkertben
Marabu Féknyúz: Luxika
Orosz repülőgépeket fogtak magyar Gripenek első bevetésükön a balti légtérben
Emma Thompson: Donald Trump randira hívott, megváltoztathattam volna Amerika történelmét
Elkészült az útszakasz, ősztől Budapestről egészen az Adriáig autópályán lehet utazni
Onlyfans sztárral reklámoz sminket a L'Oreál tinédzsereknek
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.