Kérésre kötelesek kiadni a hangfelvételeket az ügyfélszolgálatok

Mérlegelés nélkül kötelesek kiadni a hangfelvételeket a telefonos ügyfélszolgálatot működtető társaságok az ügyfél kérelmére - így foglalt állást Jóri András adatvédelmi biztos.

  • MTI MTI
Kérésre kötelesek kiadni a hangfelvételeket az ügyfélszolgálatok

Ha első alkalommal kéri a telefonáló, akkor ingyenesen kell a hangfelvételt rendelkezésre bocsátani. Illetéktelen harmadik személynek azonban nem adhatók át a felvételek - olvasható az ombudsman hivatala által az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményben. Mint írták, az adatvédelmi biztoshoz számos állampolgári panasz, illetve kérdés érkezett a beérkező hívásokat rögzítő telefonos ügyfélszolgálatokkal kapcsolatban.

Jóri András felhívta a figyelmet arra, hogy a jogszerű adatkezeléshez a törvényi felhatalmazás és az érintett hozzájárulása mellett az is szükséges: az adatkezelés célját úgy határozzák meg, hogy abból egyértelműen felismerhető legyen mind a hívó, mind a hívott fél érdeke, s az adatkezelés céljának jól körülhatároltnak kell lennie.

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Mi az időszakos böjtölés gyenge pontja, és mi a funkcionális élelmiszer? Dietetikus értékelte a legdivatosabb diétákat

Ketogén, 90 napos, mikrobiom- és kortizolcsökkentő: a divatdiéták akár be is válhatnak, de legalább egy baj biztosan van velük. Hogyan válasszuk ki a nekünk megfelelő módszert? Mennyi időt adjunk magunknak, ha a testsúlyunk 5-10 százalékát akarjuk leadni? Miért tartják még mindig a mediterrán típusú étrendeket a legjobbnak? Szűcs Zsuzsanna, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke válaszolt.