szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Mérlegelés nélkül kötelesek kiadni a hangfelvételeket a telefonos ügyfélszolgálatot működtető társaságok az ügyfél kérelmére - így foglalt állást Jóri András adatvédelmi biztos.

Ha első alkalommal kéri a telefonáló, akkor ingyenesen kell a hangfelvételt rendelkezésre bocsátani. Illetéktelen harmadik személynek azonban nem adhatók át a felvételek - olvasható az ombudsman hivatala által az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményben. Mint írták, az adatvédelmi biztoshoz számos állampolgári panasz, illetve kérdés érkezett a beérkező hívásokat rögzítő telefonos ügyfélszolgálatokkal kapcsolatban.

Jóri András felhívta a figyelmet arra, hogy a jogszerű adatkezeléshez a törvényi felhatalmazás és az érintett hozzájárulása mellett az is szükséges: az adatkezelés célját úgy határozzák meg, hogy abból egyértelműen felismerhető legyen mind a hívó, mind a hívott fél érdeke, s az adatkezelés céljának jól körülhatároltnak kell lennie.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!