Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"eedecfd5-3154-4a49-a759-1b83b87f3854","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Furcsa szempontok vezérelték az oktatási kormányzatot az egyetemek államilag támogatott férőhely-kapacitásainak idei meghatározásakor. Az ördög ráadásul a részletekben rejlik.","shortLead":"Furcsa szempontok vezérelték az oktatási kormányzatot az egyetemek államilag támogatott férőhely-kapacitásainak idei...","id":"20250223_hvg-felsooktatas-letszam-allami-helyek-nke-elte-corvinus-mennyi-diak-az-annyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eedecfd5-3154-4a49-a759-1b83b87f3854.jpg","index":0,"item":"9d5754c8-04f6-4455-8c50-1d59529ab9d7","keywords":null,"link":"/360/20250223_hvg-felsooktatas-letszam-allami-helyek-nke-elte-corvinus-mennyi-diak-az-annyi","timestamp":"2025. február. 23. 10:30","title":"Sajátos logika mentén csökkentették az államilag támogatott férőhelyek számát az egyetemeken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c782929-e931-4767-90e7-d9426e8e3c66","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Franciaország atomtölteteket szállító vadászgépeket állomásoztatna Németország területén, ha az USA valóban kivonja onnan a csapatait.","shortLead":"Franciaország atomtölteteket szállító vadászgépeket állomásoztatna Németország területén, ha az USA valóban kivonja...","id":"20250225_emmanuel-macron-franciaorszag-nemetorszag-atomfegyver-europa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c782929-e931-4767-90e7-d9426e8e3c66.jpg","index":0,"item":"0fba4fd7-527a-4b57-b8b5-2b163e1e93d2","keywords":null,"link":"/vilag/20250225_emmanuel-macron-franciaorszag-nemetorszag-atomfegyver-europa","timestamp":"2025. február. 25. 05:59","title":"Franciaország atomfegyverekkel lépne az USA helyébe Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"913aca8e-cf82-4020-92fd-b0e0e761e5fb","c_author":"HVG","category":"360","description":"A Föld fenntarthatóságában közismert szerepet játszanak a méhek, melyek fennmaradását nemcsak a környezetszennyezés, a rovarirtó szerek és az erdőirtások fenyegetik, hanem amiről csak kevés szó esik: a közlekedés is.","shortLead":"A Föld fenntarthatóságában közismert szerepet játszanak a méhek, melyek fennmaradását nemcsak a környezetszennyezés...","id":"20250223_hvg-mehpusztulas-autok-kozlekedes-forgalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/913aca8e-cf82-4020-92fd-b0e0e761e5fb.jpg","index":0,"item":"49b4aa0e-26f0-44b5-be25-7240a0068b33","keywords":null,"link":"/360/20250223_hvg-mehpusztulas-autok-kozlekedes-forgalom","timestamp":"2025. február. 23. 15:45","title":"Autók kontra méhek: megszámolták, mekkora a pusztítás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d65ab888-4952-4515-818c-bbe41bf3a494","c_author":"Remifemin Plus","category":"brandchannel","description":"Kezdetben azt hisszük, örökké fiatalok maradunk, mi biztosan nem fogunk öregedni, egy ráncunk sem lesz. A változókor beköszöntével azonban be kell látnunk, hogy ez igenis bekövetkezik – már ha szerencsések vagyunk. A változást sosem könnyű feldolgozni, ez pedig egy igazán komplex, testet-lelket igénybe vevő transzformáció, amelyet úgy hívnak: menopauza. Ebben jelentenek nagy segítséget a női közösségek, amelyek fókuszában a változókor áll.","shortLead":"Kezdetben azt hisszük, örökké fiatalok maradunk, mi biztosan nem fogunk öregedni, egy ráncunk sem lesz. A változókor...","id":"20250203_Menopauza-tarsasagi-elet-segitseg-remifemin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d65ab888-4952-4515-818c-bbe41bf3a494.jpg","index":0,"item":"d5125388-7845-4f97-b767-349b18511cd0","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250203_Menopauza-tarsasagi-elet-segitseg-remifemin","timestamp":"2025. február. 23. 11:30","title":"Nem maradunk örökké fiatalok, és ezt valahogy fel kell dolgoznunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remifemin Plus","c_partnerlogo":"01fbafc5-53c4-42c6-a681-eea34113376e","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"e957b3e0-cbe9-4414-a8a6-682cdb770ec9","c_author":"Csizmadia Ervin","category":"360","description":"Magyarországon olyan mértékű a táborok egymás iránti kölcsönös gyűlölete, hogy a szemben álló felek kiengesztelődését elképzelni is nehéz. Pedig, ha egyszer igazán változást akarunk elérni a belpolitikai viszonyokban, szükségünk lesz a képzelőerőnkre. Vélemény.","shortLead":"Magyarországon olyan mértékű a táborok egymás iránti kölcsönös gyűlölete, hogy a szemben álló felek kiengesztelődését...","id":"20250223_orban-viktor-kiengesztelodes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e957b3e0-cbe9-4414-a8a6-682cdb770ec9.jpg","index":0,"item":"ee26e4e9-bb3a-4e4a-89de-728fa06e53b0","keywords":null,"link":"/360/20250223_orban-viktor-kiengesztelodes","timestamp":"2025. február. 23. 15:47","title":"Van még esély kiengesztelődésre Orbán Viktorral szemben?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61ed9e3a-e2b8-419e-b7f3-962dc440e4fd","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A híresség többször megosztotta a nyilvánossággal a gyerekvállalási nehézségeit. Most arról számolt be, hogy az első gyereke után jön a második is.","shortLead":"A híresség többször megosztotta a nyilvánossággal a gyerekvállalási nehézségeit. Most arról számolt be, hogy az első...","id":"20250225_vajna-timea-terhesseg-anyasag-beranyasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61ed9e3a-e2b8-419e-b7f3-962dc440e4fd.jpg","index":0,"item":"2d74fc45-3dc3-4b55-bc6d-f5b2ae02024d","keywords":null,"link":"/elet/20250225_vajna-timea-terhesseg-anyasag-beranyasag","timestamp":"2025. február. 25. 08:41","title":"Béranyától született gyereke Vajna Tímeának, aki közben teherbe is esett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65217dff-fc9f-484e-9434-5c1d9f22b020","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Ukrajnával szemben indított teljes körű és provokálatlan orosz agresszió harmadik évfordulójára időzítve a tagállamok elfogadták a sorrendben 16. szankciós csomagot. A döntés egyhangúságot igényel, azaz Magyarország is támogatta.","shortLead":"Az Ukrajnával szemben indított teljes körű és provokálatlan orosz agresszió harmadik évfordulójára időzítve...","id":"20250224_orosz-ukran-haboru_szankciok_eu_szijjarto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65217dff-fc9f-484e-9434-5c1d9f22b020.jpg","index":0,"item":"02385d6d-509a-4204-b82f-3f8fd15831b1","keywords":null,"link":"/eurologus/20250224_orosz-ukran-haboru_szankciok_eu_szijjarto","timestamp":"2025. február. 24. 10:26","title":"Rendkívül átfogó szankciós csomagot élesített az EU Oroszország ellen – a magyar kormány is támogatta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Budapesten, Székesfehérváron, valamint Újszászon is elgázolt egy embert a vonat. ","shortLead":"Budapesten, Székesfehérváron, valamint Újszászon is elgázolt egy embert a vonat. ","id":"20250224_vonatgazolasok-nem-talaljak-a-serultetvb","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38.jpg","index":0,"item":"9b858c55-211b-4cfd-be32-a77e01e853f9","keywords":null,"link":"/itthon/20250224_vonatgazolasok-nem-talaljak-a-serultetvb","timestamp":"2025. február. 24. 10:13","title":"Nem találják a hétfő reggeli vonatgázolások egyik sérültjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az európai autós – mihelyst kiszáll járművéből – világosan látja, hogy a forgalomcsillapításnak milyen előnyei vannak. A magyar autós sem gyöngeelméjű ösztönlény, bármennyire is igyekeznek róla ilyen képet festeni a nevében fellépő „szakemberek”, fogadatlan prókátorok.
Kifejezetten távlatos lépés volt most előhozakodni a fővárosi forgalomkorlátozások ötletével, még akkor is, ha a – hétfőre lényegében megbukott – koncepciónak nem minden eleme volt világos, s a vele gyorsan összekapcsolt „műdugó” vagy „mesterséges dugó” kellően rossz hangzású fogalmak ahhoz (például a „forgalomcsillapításhoz” képest), hogy azonnali dacreakciót váltsanak ki. Pedig az autóforgalom korlátozása a budapesti belső kerületekben (is) kifejezetten kívánatos, sőt, elkerülhetetlen lépés.
Érdekes megfigyelni, hogy a műdugóéhoz hasonló kritika bizony elkerülte a Belváros-Lipótváros önkormányzata által pár hete bejelentett új belvárosi főutcatervet. Pedig az se semmi: a Kecskeméti utcától az Október 6. utcán át egészen a Vígszínházig a ferencvárosi Ráday utcához hasonló, a gépjárműforgalom elől nem elzárt, de azt határozottan háttérbe szorító tengely épül. Olyan, amely – ha egyelőre csak egy zebra erejéig is –, de áttörné a kétszer háromsávos Kossuth Lajos utcai „autósztrádát”, várakozásra késztetve a – nyilván dugóvá felfejlődő – autókat. Úgy hírlik, később a Váci utca északi és déli része is gyalogátkelőhellyel kapcsolódik össze a felszínen. Talán azért nem követte felhördülés a tervet, mert jó, s összhangban áll azok elképzeléseivel, akik lakói, meg azokéval is, akik csak vendégei a Belvárosnak.
Pusztán attól, hogy valaki autózik, még nem válik aszfaltcsíkfüggővé, nincs is tehát szüksége olyan fogadatlan prókátorokra, akik azt hazudják helyette, hogy a radikális forgalomcsillapítás évekkel megelőzte a korát. Az autósoknak semmi szükségük olyan védőszentekre, mint Hagyó Miklós, Molnár Gyula és Lakos Imre helyiérdekű politikusok. Ők az ötlet „időszerűségét” kérik számon. Pedig az aktualitásával csak az nincs tisztában, aki sosem járt még egyetlen vonzó és élhető európai nagyvárosban sem. Mások azzal jönnek, hogy a magyar autósnak minden lezárt út mellé alternatív menekülőútvonal kell, meg kompenzáció, miközben a városban régóta zajló felújítási munkák (Szabadság híd, Vámház körút, rakpartok, Thököly út, Szent Gellért tér) jól mutatják, hogy semelyik forgalmas útvonal nem nélkülözhetetlen.
Ugyan, miért nem emelték fel óvón mutatóujjukat a „szakemberek”, amikor az elmúlt húsz-harminc évben zsúfolt autópályává változott a Rákóczi út, meg az Üllői út is, hogy csak a két „műdugós” tervben is említett hatsávost említsük. És bár érdekes az ő véleményük is, érdemesebb volna azokat faggatni, akik éppen a szmoggal teli városrészeken laknak. Vagy akiknek egykor értékes ingatlanuk gyakorlatilag értékesíthetetlen, s a falakra rakodó kosz levakarása egy vagyonba kerülne. Vagy kérdezzék tán azokat, akik üzlethelyiséget vásároltak egy „világváros” szívében, de hamar ráébredtek, hogy valójában egy műút melletti lepusztult aszfalttengerben van boltjuk. Közismert vajon, hogy a Rákóczi úton nem lehet ablakot nyitni a szmog, s nyitott ablak mellett beszélgetni a zaj miatt? Minden autós számára nyilvánvaló lenne, ha néha kiszállnának ott sétálni, de miért tennék? Budapest belvárosának ezen a részén korzózni is képtelenség. Életminőség szempontjából a pesti belváros e szakasza nívótlan, rossz, s ezt azok is érzékelhetik, akik az agglomerációban vagy Budán felépített kertes házukból indulnak útnak autóval, s elvárnák, hogy előttük közúton semmilyen akadály ne álljon.
Az úrvezetők csupán élnek a felkínált lehetőséggel, hogy a lehető leggyorsabban átsuhanhatnak a város – egykor – legbecsesebb kerületein. Igazából viszont ők is pontosan tudják, hiszen éppen ezért menekültek el egykoron innen: kisebb forgalommal szebb és élhetőbb volna a főváros. Ahhoz, hogy ők is élvezhessék, előbb, sajnos, kicsit kijjebb kell a gépjárművüket terelni. Kompenzáció? Kapnak egy gusztusosabb belvárost, legyen ez a kompenzáció. Olyat, ahonnan nem menekülni kell hétvégenként, hanem amit érdemes felkeresni.
Az autósok – már ha lehet általában beszélni róluk – olykor hajlamosak azt gondolni, hogy minden változás az ő bosszantásukra születik, meg az összes többi autós, motoros, kerékpáros az ő bosszantásukra vesz részt a közlekedésben. Ezt a frusztráltságot gerjeszteni nem túl bölcs dolog. Ám miután kibosszankodta magát mindenki, vegyen egy mély levegőt, s számoljon el azzal, hogy a belvárosból szépen, fokozatosan, amennyire csak lehet, ki kell szorítani az autóforgalmat. Ezek szerint nem ma, de minél hamarabb.
A jövő nemzedékek országgyűlési biztosa szerint a főváros vezetésének határozott és átfogó lépéseket kell tennie a gyalogos- és kerékpárosbarát közlekedésért - közölte Fülöp Sándor ombudsman hivatala hétfőn.
Sávlezárásokkal idézne elő dugókat a budapesti közlekedésben nyáron a fővárosi önkormányzat, hogy tesztelje forgalomcsökkentési terveit - közölte egy birtokába jutott munkaanyagra hivatkozva hétfőn az Origo hírportál.
Függessze fel a főváros vezetése a mesterséges forgalmi dugó kezdeményezését, és indítson párbeszédet az érintett önkormányzatokkal - mondta Molnár Gyula (MSZP), Újbuda polgármestere, aki kérdéseket intézett a főpolgármesterhez. Ikvai-Szabó Imre reagált Molnár nyilatkozatára, és védelmébe vette az egyhónapos kísérletet.
Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub (MAK) jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke szerint elhibázott a mesterséges dugó ötlete; a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint megoldást a Bajcsy-Zsilinszky úti és a Rákóczi úti villamosvonalak visszaépítése jelentene, amúgy a forgalomcsökkentés ötletét jónak tartják.
A gyalogosok, biciklisek, tömegközlekedést használók számára élhetőbb lehet Budapest belvárosa, ha sikeresen lezajlik az idén júliusra tervezett forgalomkorlátozási kísérlet - mondta Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) Budapest főpolgármester-helyettese kedden sajtótájékoztatón.
A 2026-os számla csak az szja-mentességekkel 660 milliárd forint, de a kétgyermekes anyák adómentességével bővítésével ez fokozatosan az ezermilliárdot is elérheti.
Ha megvalósul a kormányfő által megígért intézkedés, a személyi jövedelemadó (szja) újabb nagy csökkentési hulláma nyomán tovább gyengülhet az öngondoskodás Magyarországon.
A kormány számára a gazdasági siker már csak egyet jelent: a 2026-os választások megnyerését. Ennek rendeltek alá mindent, de leginkább a józan ész logikáját.