Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ea6bcff5-873d-433c-b071-61da13b21ea4","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mentő is érkezett a helyszínre.","shortLead":"Mentő is érkezett a helyszínre.","id":"20250522_Harom-auto-utkozott-Arpad-hid-budai-lehajto-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea6bcff5-873d-433c-b071-61da13b21ea4.jpg","index":0,"item":"eff673a0-c7af-43e7-9380-4b4fec740204","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_Harom-auto-utkozott-Arpad-hid-budai-lehajto-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 09:50","title":"Három autó ütközött az Árpád híd budai lehajtóján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"549f40d2-f051-401e-9da3-8fca41ddd36d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A magyar vásárlóktól várja a nemzetgazdasági miniszter, hogy végre felpörgessék a gazdaságot.","shortLead":"A magyar vásárlóktól várja a nemzetgazdasági miniszter, hogy végre felpörgessék a gazdaságot.","id":"20250522_Nagy-Marton-arres-arak-inflacio-novekedes-vasarlas-beruhazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/549f40d2-f051-401e-9da3-8fca41ddd36d.jpg","index":0,"item":"4892b696-4dc3-44fe-ad4a-85f1eb508c14","keywords":null,"link":"/kkv/20250522_Nagy-Marton-arres-arak-inflacio-novekedes-vasarlas-beruhazas","timestamp":"2025. május. 22. 10:19","title":"Nagy Márton váratlan lépése: közölte, hogy egy árucsoportnál még nem korlátozzák az árrést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"37d37e95-aa34-4b0c-a448-0cbc2dccf556","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"A közgazdász szerint a budapesti beruházás jó irány, Bod Péter Ákos azonban szkeptikusabb a projekttel kapcsolatban, Závecz Tibor szerint pedig ráfér a magyar vállalkozókra, hogy a külföldi vállalatok felrázzák a gazdasági környezetet. ","shortLead":"A közgazdász szerint a budapesti beruházás jó irány, Bod Péter Ákos azonban szkeptikusabb a projekttel kapcsolatban...","id":"20250522_vig-alapkezelo-konferencia-bod-peter-akos-pogatsa-zoltan-zavecz-tibor-kerekasztal-byd-catl-bmw-usa-kina-eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/37d37e95-aa34-4b0c-a448-0cbc2dccf556.jpg","index":0,"item":"a5c133e7-5ace-43bc-825c-4a2b8ef8ca4b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_vig-alapkezelo-konferencia-bod-peter-akos-pogatsa-zoltan-zavecz-tibor-kerekasztal-byd-catl-bmw-usa-kina-eu","timestamp":"2025. május. 22. 17:35","title":"Pogátsa Zoltán: Az, hogy a BYD idehozza a központját, elképesztően fontos és jó dolog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ebbe166-5396-4de4-87d0-93d7faf0dfc0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új, szuperdrága előfizetési csomaggal rukkolt elő a Google, benne a cég szolgáltatásainak színe-javával. Kérdés azonban, hogy lakossági szinten kinek lesz szüksége erre, pláne ennyiért.","shortLead":"Új, szuperdrága előfizetési csomaggal rukkolt elő a Google, benne a cég szolgáltatásainak színe-javával. Kérdés...","id":"20250521_google-ai-ultra-elofizetes-mesterseges-intelligencia-csomag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ebbe166-5396-4de4-87d0-93d7faf0dfc0.jpg","index":0,"item":"e03e64fc-38a0-4d5e-94dd-4bb9e0d5b7b8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_google-ai-ultra-elofizetes-mesterseges-intelligencia-csomag","timestamp":"2025. május. 21. 10:03","title":"Havi 90 000 forintba kerül a Google új előfizetési csomagja – de mégis mit ad a cég egy kisebb vagyonért?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49f1fb78-3331-4638-9a50-89a21c25ddad","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Brüsszelben szerdán és csütörtökön plenáris ülést tart az Európai Parlament, és a nagy pártok azt javasolják, hogy vegyék napirendre a magyar átláthatósági törvény ügyét. Bár az erről szóló döntést csak a plenáris ülés kezdetén, délután háromkor hozza meg az EP, a Fidesz parlamenti frakciójának vezetése valamennyi képviselőnek levelet küldött, amelyben a törvény mellett érveltek.","shortLead":"Brüsszelben szerdán és csütörtökön plenáris ülést tart az Európai Parlament, és a nagy pártok azt javasolják...","id":"20250521_atlathatosagi-torveny-europai-parlament-jogallamisag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49f1fb78-3331-4638-9a50-89a21c25ddad.jpg","index":0,"item":"8e6ff004-5837-4732-8ab3-eb7b10a60e4a","keywords":null,"link":"/eurologus/20250521_atlathatosagi-torveny-europai-parlament-jogallamisag-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 10:22","title":"„Gyakorlati szükségszerűség” – levelet küldött az „átláthatósági” törvény miatt két fideszes politikus az Európai Parlament képviselőinek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"334e73d5-d6df-4d17-8445-bd7adf9b53e9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Ha elfogadják a megfélemlítési törvényt, akkor lehet, hogy felhagy a videózással, és külföldre költözik.","shortLead":"Ha elfogadják a megfélemlítési törvényt, akkor lehet, hogy felhagy a videózással, és külföldre költözik.","id":"20250521_Pottyondy-Edina-Csak-az-maradt-hogy-takarodjanak-de-ez-tul-nagy-ambicio-egy-pici-lanynak-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/334e73d5-d6df-4d17-8445-bd7adf9b53e9.jpg","index":0,"item":"3ff28cdf-5651-43b3-872c-8f6238562e4d","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_Pottyondy-Edina-Csak-az-maradt-hogy-takarodjanak-de-ez-tul-nagy-ambicio-egy-pici-lanynak-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 08:58","title":"Pottyondy Edina: Csak az maradt, hogy takarodjanak, de ez túl nagy ambíció egy pici lánynak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86f2679e-f40e-41bb-818e-c96cf9ba1511","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Utódot kapott a két éve bemutatott, középkategóriás Qualcomm Snapdragon 7 Gen 3 chip. A negyedik generációs lapkánál teljesítmény terén jelentős az előrelépés.","shortLead":"Utódot kapott a két éve bemutatott, középkategóriás Qualcomm Snapdragon 7 Gen 3 chip. A negyedik generációs lapkánál...","id":"20250520_qualcomm-snapdragon-7-gen-4-lapkakeszlet-kozepkategorias-chip","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86f2679e-f40e-41bb-818e-c96cf9ba1511.jpg","index":0,"item":"1cc3acbe-32a3-4dff-bda2-71ed42a8b6c7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_qualcomm-snapdragon-7-gen-4-lapkakeszlet-kozepkategorias-chip","timestamp":"2025. május. 20. 22:03","title":"Van, amiben 65%-kal jobb lesz rengeteg okostelefon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"461bb590-7dc0-497c-8dd4-cdffe55f34d7","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az uniós migrációs szabályok szigorításának részeként az Európai Bizottság bemutatott egy javaslatot, amely a biztonságos harmadik országok meghatározásában hoz könnyítéseket. Ezek azok az országok, ahová a menedékkérőket ki lehet utasítani annak érdekében, hogy a menedékkérelmüket már ott bírálják el. A jogvédők tiltakoznak.","shortLead":"Az uniós migrációs szabályok szigorításának részeként az Európai Bizottság bemutatott egy javaslatot, amely...","id":"20250520_europai-bizottsag_menedekkerok_migracio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/461bb590-7dc0-497c-8dd4-cdffe55f34d7.jpg","index":0,"item":"1f9078ac-d445-413f-b0a8-310374fea271","keywords":null,"link":"/eurologus/20250520_europai-bizottsag_menedekkerok_migracio","timestamp":"2025. május. 20. 17:56","title":"Brüsszel megkönnyítené a menedékkérők kiutasítását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Élhetőbb belváros több gyalogossal, kerékpárossal, fával és kevesebb autóval - ezekkel az óhajokkal indult meg Budapest belső kerületeinek újjáépítése. Tiszta levegőt, kiszámítható közlekedést, több közösségi teret ígérnek a fejlesztők, miközben egyre-másra készülnek a vonzó látvány- és ütemtervek, sorjáznak az ötletek azért, hogy hely hiányában is jusson tér mindenkinek. Áttekintés a legfontosabb budapesti felújításokról.
"Eljön az idő, amikor már nem a budapesti szélsőségekhez kell igazítani a fát, hanem a várost tesszük élhetővé a fák és általuk az emberek számára" – így fogalmazta meg reményeit Schmidt Gábor kertészmérnök a Budapest című folyóiratban Budapesti fák élete és halálacímű írása utolsó sorában, még 2006-ban. Azóta sok (a napokban különösen sok) víz lefolyt a Dunán, s bár nemrég gyorsan kivérzett a nem elég gondosan tálalt ötlet a forgalomcsillapító mesterséges dugókról, egyre-másra indulnak be az autóforgalmat a gyalogosok, kerékpárosok és a fák javára háttérbe szorító fővárosi felújítások és újjáépítések is.
„Két hónapja tart már a Kecskeméti utca átépítése, mire kész lesz, mindenki megtanulja nagy ívben elkerülni. Kijjebb kell szétosztani a forgalmat, és persze új P+R parkolók kellenek, intenzívebben ki kell használni a MÁV-vonalakat, és hatékonyabbá kell tenni a tömegközlekedést” – ezt már Rogán Antal V. kerületi polgármester mondta a minap egy háttérbeszélgetésen. Az érzékenyebb autósok cinizmusnak vehetik Rogán szavait, pedig az idén indult rakparti munkálatok, a 4-es metró építésével s a Szabadság-híd felújításával együtt járó forgalom-elterelések, valamint a Duna emelkedő vízállása miatti lezárások megmutatták: nélkülözhetetlen útvonal aligha van a városban, s az autósok – az ilyenkor prognosztizált totális káosszal szemben – könnyen alkalmazkodnak az alternatív útvonalakhoz.
A legbelsőbb fővárosi kerületben áprilisban történt az „első kapavágás”, amelyet lezárások és forgalomkorlátozások kísérnek annak érdekében, hogy jövő májusban átadhassák a Belváros Szíve program keretében épülő „Belváros új főutcáját”. Bár ez nem sétálóutca, hanem „csökkentett forgalmú” utca lesz, a Kecskeméti utca – Egyetem tér – Károlyi Mihály utca – Petőfi Sándor utca – Bécsi utca – Erzsébet tér – Október 6. utca összekapcsolásával új várostengely jön majd létre.
Az átmenő forgalom kiszorítása mellett a másik cél – fejtette ki a polgármester –, hogy a közterek visszanyerjék a XIX. században kialakult, és a múlt század közepéig nagyjából megőrzött arculatukat, s mind a tereket, mind az utcákat elsősorban a gyalogosok és a kerékpárosok vegyék ismét birtokba. Utóbbiak egy várható Kresz-módosítás után az egyirányú „főutcán” forgalommal szemben is tekerhetnek majd, s az úttest szélessége is ehhez fog igazodni. De nem gyalogos utca, hanem „gyalogos preferenciájú” új főutca épül, adminisztratív korlátozás nélkül be lehet hajtani – hangsúlyozta a fideszes politikus, aki a beruházásról a SZDSZ-MSZP többségű fővárosi vezetéssel is eredményesen tárgyalt. „Nem volt könnyű partnerség, de sikerült egyetértésre jutni a főváros vezetésével. A Városháza nélkül nem lehetett volna megvalósítani ezt a fejlesztést” – ismerte el Rogán. A belváros új forgalmi rendje jelentős többletterhet ró a cityt határoló útvonalakra, főleg a Nagykörútra, ahonnan a polgármester víziója szerint csak az jön majd beljebb autóval, „akinek kifejezetten ott van dolga”.
A 2006-2007-es forgalomszámlálási adatok szerint egy átlagos hétköznapon 10-13 ezer jármű haladt át a Kecskeméti és a Petőfi Sándor utcán – egy olyan belvárosi útvonalon, amit az 1970-as években 2500-3000 gépkocsira terveztek. Az átépítés után talán visszaáll az eredetileg tervezett rend, mivel behajtani korlátlanul lehet ugyan, áthajtani viszont már nem. Az Erzsébet hídra – a Kossuth Lajos utca ki tudja mikor bekövetkező, de a főváros által tervezett átépítéséig – föl lehet ugyan kanyarodni, csakhogy nem az Egyetem tér, Károlyi Mihály utca felől. A Kecskeméti utcából ugyanis az Egyetem téren nem lehet majd áthajtani – csak a buszoknak – így a Kálvin térről csak célforgalomban érdemes autóval bemenni.
Ugyancsak földbe süllyeszthető oszlop akadályozza a Petőfi Sándor utca és a Bécsi utca tranzitútként használatát, ott csak a 15-ös busz mehet végig, a kocsiknak a Deák térnél ki kell kanyarodniuk a Kiskörútra. Hasonlóképpen járnak el az Október 6. utcánál is: behajtani éppen be lehet, de csak a buszok mehetnek végig, az autósoknak az Arany János utca keresztezésekor el kell kanyarodniuk.
A Belváros új főutcája összesen 2,7 kilométer hosszú, és 5,5 milliárd forintból épül meg, amihez 1,9 milliárd forintot az Európai Unió ad. Utóbbi miatt is biztosnak látják a kerületben, hogy – a főváros egyéb, a helyszíni munkákat befolyásoló építkezéseinek csúszása ellenére is – a főutca átépítése a tervezett 2010 májusi időpontra elkészül majd. Jelenleg a munka 30 százalékát már elvégezte a kivitelező – tudatta a kerület. A sokak által üdvözölt beruházással kapcsolatban felmerült a kérdés: a korábbi felújítások során tapasztalt minőségi problémákat miként tervezik kiküszöbölni? Az előírt 6 centis – és sok helyütt még ennél is vékonyabbra lespórolt – térkőburkolat-vastagság helyett 10 centis kövekkel dolgoznak, mégpedig olyanokkal, amelyek forgathatóak, vagyis kopás esetén sem kell őket cserélni – tudatta a polgármesteri hivatal lapunkkal.
Erzsébet híd, Astoria, Károly körút: 2009 végén kezdődhet (Oldaltörés)
A belvárosban élők, dolgozók és a rajta áthaladók 2009 végétől újabb munkálatokkal is számolhatnak, a Fővárosi Közgyűlés ugyanis június 25-én szavazta meg azoknak a támogatási szerződéseknek a megkötését, amelyek révén itt is megkezdődhetnek a fejlesztések: az Erzsébet híd pesti hídfőjétől az Astoriáig tartó útszakasz és a hozzá kapcsolódó közterek, valamint a Károly körút újulhat meg, négymilliárd forintból, első ütemben a körút páratlan, Madách tér felőli oldala épül át. De változás lesz a Március 15. téren is, ahol a parkoló egy park részévé válik, a Petőfi téren a gyalogos felületet kiszélesítik majd, s javítanak a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételein.
Ütemek számokban
A Közép-Magyarországi Regionális Operatív Program keretében történnek a fejlesztések, melyek a „Budapest Szíve – Reprezentatív kaputérség kiépítése - I. ütem”, valamint a „Hídfőterek és új pesti korzó kiépítése - I. ütem” nevet viselik. A Regionális Fejlesztési Programok Irányító Hatósága a Hídfőterek kiépítését célzó javaslatnak 1 633 119 607 forint, míg a Reprezentatív kaputérség kiépítését célzó beruházásnak 2 647 284 860 forint támogatást ítélt meg.
A Károly körúton is forgalomcsillapításra készülnek – bár a Dohány utca és Astoria között továbbra is kétszer két sávos marad az út. Burkolatcsere, a zöldterületek arányának növelése, valamint az Astoriánál felszíni gyalogátkelőhelyek építése is szerepel a tervekben. A Dohány utca és a Deák tér között a két villamospálya széthúzásával nyolc méter széles zöldsáv jön létre, nyírt fasorral, a jelenlegi, mindkét irányban háromsávos úttest két-két áthaladó közlekedési sávosra szűkül.
A középperonos villamos végállomása szélsőperonos lesz, hogy a pálya Bajcsy-Zsilinszky úti továbbvezetése esetén a villamossal egy helyen lebonyolítható legyen az utascsere. A Károly körút Deák tér és Astoria közötti szakaszán pedig kétoldali, egy-egy irányú kerékpársáv épül – tájékoztatott a változásról a hivatal sajtóközleménye a közgyűlési szavazás után. Lapunk megkereste a fővárosi önkormányzatot, ahol azt mondták, az év végén induló munkálatokról látványtervek még nincsenek, a kivitelezőre vonatkozó uniós nyílt közbeszerzési eljárás után készülnek majd el.
Arra a kérdésre, hogy a munkálatokat összehangolják-e a többi, a Belvárosban futó hasonló beruházással, azt a választ kaptuk: ezt elvárják a kivitelezőtől, „a városban közlekedők kizárólag részleges lezárásokkal, forgalomelterelésekkel találkozhatnak majd”, ám nem derül ki, hogy ez a gyakorlatban mit jelent. Kovács Mátyás, Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes szóvivője úgy tájékoztatott, az együttműködés az újjáépítés stílusára is vonatkozik: a Budapest Szíve program több fejlesztésből áll, és ezek egységes szerkezetbe illeszkednek. „Ezen felül például a Károly körút leendő arculata illeszkedik a 4-es metró felszíni rendezése projekt keretében megvalósuló Vámház és Múzeum körúti látványhoz, az ott használt burkolati rendszerhez is, egységes arculatot adva a megújuló Kiskörútnak” – mondta a hivatal munkatársa.
VIII. kerület: térkövek cserélve, de a parkolás még gond
Látványtervben a Józsefváros – Európa Belváros program sem bővelkedik. Amit tudni lehet, hogy június közepén a VIII. kerületi Krúdy Gyula utcában a Szentkirályi és a Horánszky utca között megszűnt az autós forgalom, sétálóutcává alakították, csak a gyalogosok és a biciklisek használhatják majd. Idén elkezdik még a Mária utca felújítását a Krúdy Gyula utca és a Bródy Sándor utca között, ez az utcaszakasz csökkentett forgalmú lesz, egyik oldalon megszűnik a parkolás, s fákat telepítenek. Idén erre 200 millió forintjuk van.
A munkálatok nagyobb része azonban jövőre marad. 2010-ben a Palotanegyed egész területén, a Gyulai Pál utcában, a Kőfaragó utcában, a Horánszky utcában, valamint a Gutenberg téren dolgoznak majd, bár a program még az előkészítés szakaszában van – tájékoztatott a projektért felelős Rév8. (Ezt a programot eredetileg a VI. és VII. kerületekkel együttműködve dolgozták ki, a cél az Üllői út, Kiskörút, Andrássy út és Nagykörút által határolt terület egységes kezelése, rehabilitálása volt – közölte a cég, hozzátéve, hogy a jelenleg zajló pályázati időszakban a kerületek között megszakadt a kapcsolat, nincs napi egyeztetés, de a VIII. kerület a fejlesztéseket az eredeti programmal összhangban valósítja meg. Arra a kérdésre, hogy mi az oka az együttműködés megszűnésének, az igazgató távolléte miatt nem kaptunk választ.)
A többi programnál is feszegetett minőségi problémákkal kapcsolatban Kóczián Gergely, a Rév8 munkatársa azt mondta, szigorúbb ellenőrzéssel, független műszaki ellenőrökkel mennek a bajok elébe, a civilek bevonásával. A civilekkel zajló egyeztetések azonban nem csak ennek kapcsán kaptak publicitást: az említett funkcióváltás és az ezzel összefüggő parkolási nehézségek is vitát generáltak. „Tárgyalások folynak a területen található mélygarázs, valamint parkolóház tulajdonosaival, hogy a helyi lakosoknak kedvezményes bérleti konstrukciót dolgozzanak ki. Összességében azonban az a helyzet, hogy a területen lakók nem akarnak fizetni a parkolásért, csak olyan alternatívák érdeklik őket, ahol térítésmentesen tudják elhelyezni a gépjárműveiket. Jelenleg keressük a további lehetséges megoldásokat” – magyarázta Kóczián.
Apránként
Kálvin tér - Múzeum körút - Károly körút - Madách tér - Deák tér - Király utca - Erzsébet körút - Blaha Lujza tér - József körút - Üllői út
A Kiskörút és Nagykörút közé eső terület megújítására a Fővárosi Közmunkák Tanácsa Stratégiai Fejlesztő Központ Közhasznú Alapítvány, az Erzsébetvárosi Önkormányzat, a Józsefvárosi Önkormányzat és a Terézvárosi Önkormányzat mellett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara és a Magyar Szálloda Szövetség fogott össze az Új Magyarország Fejlesztési Tervhez kapcsolódva – az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) társfinanszírozásával - Budapest belváross kiterjesztésének és városrehabilitációjának, kulturális-gazdaság fejlesztésének programjára 2007 és 2013 között – olvasható a programról a Rév8 honlapján.
A belvároson kívül, a XII. kerületben is „élhetőbb” környezetet szeretnének teremteni a Pokorni Zoltán vezette döntéshozók egy „városközpont” kialakításával, s ebbéli szándékaikat tavaly áprilisban képviselő-testületi döntéssel is megerősítették. A kiindulópont a Királyhágó tér – Márvány utca vonala lenne, amely a későbbiekben a Böszörményi úttal bővülhet, összeköttetést teremtve így a MOM Művelődési Központtal és a Gesztenyés kerttel. Az önkormányzatnál úgy tájékoztatták lapunkat, hogy az első ütemben – amely 2010-re valósulhat meg és 192 millió forintot fordítanának rá – a Királyhágó tér egyik oldalán megszűnik a forgalom, míg a másik oldalon kétirányúvá válik. Kétirányúvá válik a Királyhágó utca is, míg a Márvány utca forgalomcsökkentett terület lesz, az Ugocsa utca egyik szakaszát pedig lezárják az autók elől. A második ütemben a Márvány utcát sétálóutcává alakítják, a harmadik ütemben pedig a Böszörményi út forgalomcsillapítására, promenáddá alakítására vállalkoztak a kerületben – a polgármesteri hivatal korábbi tájékoztatása szerint fakivágás nélkül.
Sóval hintené be a dicstelen múltú állami „kukaholding”, az NHKV Zrt. helyét a kormány, így a MoHu akkor sem tudná teljesíteni a törvényben foglalt felvásárlási kötelezettségét, ha akarná.
A Trump által okozott felfordulás jó esélyt ad Putyinnak, hogy odavágjon, és Európa az USA nélkül védtelen, írja kommentárjában Edward Lucas, a brit lap külpolitikai szerkesztője.