Tetszett a cikk?

Az Esélyt a Hátrányos Helyzetű Gyerekekért Alapítvány beperelte a magyar államot az egyenlő bánásmód követelményeinek sorozatos megsértése miatt, és 50 millió forint közérdekű bírság megfizetését kéri - írja csütörtöki számában a Népszabadság.

A roma gyerekek oktatási esélyegyenlőségéért küzdő alapítvány azért pereli az államot, mert megelégelte, hogy a törvények ellenére következmények nélkül lehet mindenféle ürügyekkel külön osztályokban és iskolákban oktatni a roma gyerekeket.

A lapnak nyilatkozó Mohácsi Erzsébet, az alapítvány vezetője elmondta, a szaktárca munkatársai szociológiai tanulmányokból pontosan tudják, hogy mely településeken működik szegregáló iskola. Ennek ellenére ezekben az intézményekben évek óta nem történt előrelépés, a roma gyerekek továbbra is elkülönülve, rosszabb körülmények között tanulnak, gyengébb színvonalú oktatást kapnak, mint a nem roma társaik.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Itthon

Iskolai integráció: örülnek, ha balhé nélkül megússzák

Lassan népfrontos koalíció alakul ki az integrált oktatás szapulására. Értelmetlen dolog azonban az integráció kudarcáról beszélni, hiszen a magyarországi iskolák és fenntartóik többsége a közelében sem járt még annak, hogy kipróbálja.

Itthon

HHH-s gyerekek: hahotára semmi ok

Évek óta ádáz csata dúl az állam és a települések között. Vágás, visszavágás, cseles támadás, védekezés. Az állam a központi szabályokat suhogtatja, miközben a bőszen védekező helyhatóságok parád riposztja a szabotálás, a hárítás és a törvényszegés. A küzdelem napi gyakorlata a közoktatásban.