szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Elhagyhatja a kórházat vasárnap az a négy diák, akiket megfigyelésre bent tartottak az ausztriai buszbalesetet sérültjei közül; a budapesti Kempelen Farkas Gimnázium sítáborának mintegy nyolcvan résztvevőjét, tanulókat, öregdiákokat és tanárokat szombaton érte baleset Karintia tartományban. A végleges rendőrségi jelentés még nem készült el.

Polacskó Dániel, a sítábor szervezője vasárnap délelőtt telefonon nyilatkozott, s előző napi  közlését pontosítva elmondta, végül nem három, hanem négy diákot tartottak bent megfigyelésre két osztrák kórházban. A tanulókat vasárnap már kiengedik, jelenleg szervezik  visszautazásukat a szállásra, hogy délután már ismét a többiekkel lehessenek – közölte. A két kórház húsz, illetve harminc kilométernyire van a szállástól. A szervező elmondta, a csapat kitölti a sítábor hátralévő napjait, szerdáig maradnak. Beszámolt arról is, hogy a buszvezető, aki – mint fogalmazott – nincs túl jó lelki állapotban, a szálláson van, a busztársaság vezetője is a helyszínen tartózkodik. Jelenleg folyik a hatóság vizsgálata az útviszonyokról, hogy miként is történt pontosan a baleset – fűzte hozzá.

A sítáborozók busza szombat reggel szenvedett balesetet az ausztriai Karintia tartomány spittali járásában, az innerkremsi síterep térségében. A busz letért az útról, oldalára borulva állt meg az út menti árokban. A járművön a gimnázium 61 tanulója, négy tanára és 20 öregdiákja utazott. A buszon nem volt hólánc. A kórházban megfigyelésre bent tartott diákok mellett további nyolc diák szenvedett kisebb sérüléseket.

A tartományi rendőrség azt közölte, hogy a magyar busz a síkos útviszonyok miatt egy éles jobbkanyarban áttért az út bal oldalára és az árokba csúszott. A busz vezetője – egy 39 éves magyar férfi – nem fogyasztott alkoholt. Brigitte Lindermuth szóvivő az MTI érdeklődésére azt mondta, hogy a buszon nem volt hólánc, pedig az az adott útviszonyok mellett kötelező lett volna. A sofőr ellen a rendőrség várhatóan feljelentést tesz gondatlanság miatt.

A turistabuszt üzemeltető Contibus busztársaság egyik vezetője szerint akkor is megcsúszott volna a jármű, ha lett volna hólánca. Gógán Attila a baleset helyszínéről nyilatkozva elmondta, a busz lassan, szinte lépésben haladt. Szerinte az osztrák hatóságok a hibásak, mivel az útszakasz teljesen jeges volt, nem volt letisztítva. Szerinte akkor kötelező feltenni a hóláncot, ha azt az útviszonyok megkövetelik, de egészen addig a szakaszig az út járható volt. Megjegyezte, hogy azóta már felsózták az utat.

A rendőrök visszavitték a gépkocsivezetőt a helyszínre, az autóbuszt elszállítják, tachográfját, vagyis a műszaki adatokat rögzítő úgynevezett feketedoboz tartalmát kiértékelik, megállapítják, hogy mekkora sebességgel haladt – közölte Gógán Attila. Mint mondta, a sofőr 12 éve dolgozik a cégnek, húsz éve jár autóbusszal, legkevesebb 15 éve emeletes buszt vezet. Kitért arra is, hogy a busz másfél éves és teljesen kifogástalan műszaki állapotban volt.

A rendőrségi jelentés még nem készült el. A buszvezető tanúként való kihallgatása előző nap megtörtént, de még várnak a menetíró készülék (tachográf) adataira és a kórházi jelentésekre. Ha minden irat megérkezett, a rendőrség hivatalból feljelentést tesz az ügyészségen, mint minden személyi sérüléssel járó közúti balesetnél. Erre legkésőbb március közepén kerülhet sor - mondta a Rennweg am Klatschfeld-i rendőrőrs ügyeletese. A menetíró adatai egy-két napon belül, a kórházi dokumentumok legkésőbb három hét múlva várhatók.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!