szerző:
MTI

Ideiglenesen főútvonalként forgalomba helyezték csütörtökön az M43-as autópálya teljes első 8 kilométeres szakaszát, a régi 5-ös út és a 47-es főút között − tájékoztatott a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.).

Az M43 autópálya új szakasza továbbra is kivitelezési területnek számít, ahol a munkálatok befejezéséig az autósokra a főúton érvényes szabályok vonatkoznak. Az úton 90 km/órás sebességkorlátozás van érvényben, a 7,5 tonnánál nagyobb össztömegű gépjárművek pedig nem használhatják a Hódmezővásárhely irányába tartó pályatestet − áll a NIF Zrt. közleményében.

Az M43-as autópálya első szakaszának egy részét – a régi 5-ös út és 4519-es jelű összekötő út (Csongrádi út) közötti 4,2 kilométeres szakaszt – már április elején forgalomba helyezték. Az autópálya első három kilométerét – az M5 autópálya és a régi 5-ös út között – a 3,5 tonna feletti teherjárművek csak díjfizetés ellenében használhatják, a most átadott 8 kilométeres pályarész azonban minden járműkategória részére díjmentes. A sztráda első 11 kilométerén négy csomópont és egy pihenő található.

Csütörtökön délelőtt a sofőrök többsége még bizonytalan volt, hogy fölhajthat-e az újonnan forgalomba helyezett autópálya-szakaszra, ennek ellenére már az első órákban is szép számmal akadtak, akik kipróbálták az új utat.

Az M43-as autópálya első, a régi 5-ös és a 47-es út közötti ütemének 2009. november 30-ra kellett volna elkészülnie. A kivitelező M43 Szeged – Makó Konzorcium azonban egy az autópálya töltés alatt haladó 1000 milliméteres vízvezeték – korábban nem tervezett – megóvása miatt a határidő módosítását kérte. A kivitelező indokait a NIF Zrt. csak részben fogadta el és nettó 448 millió forint kötbérrel sújtotta a konzorciumot.

Az M43-as autópálya Szegedet Makóval összekötő 31,6 kilométeres szakasza az új Tisza-híddal, valamint a sztrádát a régi 43-as úttal összekötő főút építése és korszerűsítésére uniós támogatással valósul meg, a projekt teljes költsége 85 milliárd forint, amelynek kétharmadát az Európai Unió fedezi.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Gazdaság

Csúszik az M43-as autópálya első szakaszának átadása

Módosul az M43-as autópálya első, a régi 5-öst a 47-es úttal összekötő szakaszának átadási határideje. A kivitelezőnek az eredetileg tervezett 2009. november 30-i határidő helyett 2010. március 31-re kell elkészülnie a 6,7 kilométeres autópálya szakasszal – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

hvg.hu Gazdaság

Később lesz kész az M43-as első szakasza

Megállapodott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) az M43-as autópálya első szakaszának kivitelezőjével a határidő-módosításról, a 6,7 kilométeres útnak 2010. augusztus 31-re kell teljesen elkészülnie.

Hiába végzett Ungár Péter a CEU-n, az egyetem nem kaphat felmentést a szabályok alól – üzente az államtitkár

Hiába végzett Ungár Péter a CEU-n, az egyetem nem kaphat felmentést a szabályok alól – üzente az államtitkár

Itt egy lista a 21. század 100 legjobb sorozatáról – rajta van a kedvence?

Itt egy lista a 21. század 100 legjobb sorozatáról – rajta van a kedvence?

A tudósok szerint sem lehetetlen 122 évig élni

A tudósok szerint sem lehetetlen 122 évig élni

Októberben indul az X-Faktor

Októberben indul az X-Faktor

Az ellenzéki összefogásmantra jövője a tét az önkormányzati választásokon

Az ellenzéki összefogásmantra jövője a tét az önkormányzati választásokon

Megosztom, tehát vagyok?

Megosztom, tehát vagyok?