szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Elutasította a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) az Alstom fellebbezését a 2-es metró szerelvényeinek típusengedélyével kapcsolatban, így a gyártó cég immár jogerősen nem kapta meg a gyártáshoz szükséges típusengedélyt.

Az NKH hétfői közlése szerint az elsőfokú határozat - amellyel elutasították a végleges típusengedély kiadását - helybenhagyását azzal indokolták, hogy "a jogszabálytól eltérő fékrendszer egyenértékű biztonsági szintjének igazolása és dokumentálása megfelelően nem történt meg". A határozat ellen államigazgatási úton további fellebbezésnek nincs helye, a döntés felülvizsgálatát a bíróságnál lehet kezdeményezni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Világ

Tetszik a bécsieknek az éjszakai metrójárat

Az első hónapban mintegy 480 ezer utas vette igénybe a bécsi metró hétvégi pihenőnapokon indított éjszakai járatait, a vonalak közül eddig az U4 és az U3 volt a legnépszerűbb.

MTI Itthon

ÁSZ: feljelentés a 4-es metró beruházásának vizsgálata után

A számvevők szerint a 4-es metró beruházásának vizsgálata során a feltárt szabálytalanságok közül több a büntetőjogi felelősség tisztázását is szükségessé teszi, ezért az Állami Számvevőszék (ÁSZ) jogi osztálya több cselekménnyel összefüggésben hűtlen kezelés alapos gyanúja miatt ismeretlen tettesek ellen feljelentést tett - olvasható abban az összegzésben, amelyet az ÁSZ pénteken juttatott el az MTI-hez.

MTI Itthon

ÁSZ: több hiányosság a 4-es metró kivitelezésénél

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) vizsgálata szerint a 4-es metró beruházását előnytelen szerződési kötelezettségek vállalása, hibásan megválasztott lebonyolítási konstrukció és nem megalapozott határidők jellemezték, de a pénzügyi háttér folyamatosan biztosított volt; a beruházás összköltsége a műszaki tartalmával összevetve reálisnak tekinthető.

MTI Gazdaság

4-es metró: 53 beszerzésnél találtak kockázatot

A 4-es metró építésének első szakasza kapcsán 53 beszerzés és közbeszerzés tekintetében állapított meg különböző mértékű kockázatot az utólagos szakértői vizsgálat. A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) illetékes irányító hatósága a projekt Európai Bizottság általi befogadása érdekében még 2008 decemberében bízott meg független jogi és közbeszerzési szakértőt, hogy utólagos ellenőrzésnek vesse alá a projektet.

Szegő Iván Miklós Tech

Amikor Demszkyék még a 4-es metró ellen kampányoltak

A túl drága négyes metró helyett alternatív megoldást javasolt a Demszky Gábor sajtótájékoztatóján megszólaló SZDSZ-es szakértő 1990-ben. Demszky megválasztása után viszont gyorsan finomodott a budapesti városvezetés álláspontja, erről egy mind a mai napig utolsónak számító, 1990-es metróavatáson győződhetett meg a nagyközönség.

HavariaPress/MTI Itthon

Füstölni kezdett egy szerelvény a 2-es metró vonalán

A Batthyány térnél egy szerelvény füstölni kezdett péntek reggel. A lángok eddig tisztázatlan körülmények között csaptak fel nem sokkal nyolc óra után a budai állomáson - írja a HavariaPress.

MTI Itthon

Füstölt egy kocsi - nem járt a kék metró

Nem járt hétfő délután egy ideig a 3-as metró a Deák Ferenc tér és az Árpád híd között, mert az egyik szerelvény füstölt - közölte Erős János, a BKV fődiszpécsere hétfő délután az MTI-vel.