Biztonsági emberek vették át az irányítást több napra az egyik dunaújvárosi erőműben
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
A MÁV-ot és a Volánbusz-társaságokat tömörítő Nemzeti Közlekedési Holding létrehozása jövő év végére várható. Az m1 tévécsatorna Az Este című műsorában, egy előre felvett rövid nyilatkozata szerint Völner Pál, az infrastruktúráért felelős államtitkár erről annyit mondott, hogy a holding feladata a Volán és a MÁV járatainak, menetrendjének összehangolása lesz.
A két céggel hamarosan megkezdődnek a tárgyalások - hangzott el a műsorban. Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal korábbi elnöke a tervekről a műsorban hangsúlyozta: Magyarországon nem a holding felállítása hozhat érdemi változást, és ilyen holdingról más országban nem is nagyon hallott. Magyarországnak szerinte inkább a regionális versenytársakra kellene figyelnie.
Antal emlékeztetett arra, hogy ha nem tesszük versenyképessé a magyar vasúthálózatot, akkor a három jugoszláv utódállam összefogásával nemrégiben létrejött közös vasúttársaság komoly konkurenciát jelenthet a MÁV-nak. A délszláv államok ugyanis a jelenleg Ausztrián és Magyarországon áthaladó vonatokat terelhetik a saját hálózatukra, és az ebből befolyó díjakat is ők szedhetik be a jövőben.
A műsorban elhangzott, hogy a BKV-t nem vonják be a Nemzeti Közlekedési Holdingba, viszont azt lehetővé akarják tenni, hogy ha valaki mondjuk Debrecenből utazik a fővárosba, használhassa a megváltott jegyével a budapesti tömegközlekedést is.
Egy jogvita vezethetett oda, hogy májusban biztonsági emberek jelentek meg az egyik dunaújvárosi erőműnél, és több napon keresztül akadályozták a működést.
Az M1-es autópálya és Esztergom között tervezett M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Két óra alatt sikerült lehozni a férfit.
Megvédte a kormány egyedi döntéseit a külügyminiszter.