A két céggel hamarosan megkezdődnek a tárgyalások - hangzott el a műsorban. Antal Dániel, a Magyar Vasúti Hivatal korábbi elnöke a tervekről a műsorban hangsúlyozta: Magyarországon nem a holding felállítása hozhat érdemi változást, és ilyen holdingról más országban nem is nagyon hallott. Magyarországnak szerinte inkább a regionális versenytársakra kellene figyelnie.
Antal emlékeztetett arra, hogy ha nem tesszük versenyképessé a magyar vasúthálózatot, akkor a három jugoszláv utódállam összefogásával nemrégiben létrejött közös vasúttársaság komoly konkurenciát jelenthet a MÁV-nak. A délszláv államok ugyanis a jelenleg Ausztrián és Magyarországon áthaladó vonatokat terelhetik a saját hálózatukra, és az ebből befolyó díjakat is ők szedhetik be a jövőben.
A műsorban elhangzott, hogy a BKV-t nem vonják be a Nemzeti Közlekedési Holdingba, viszont azt lehetővé akarják tenni, hogy ha valaki mondjuk Debrecenből utazik a fővárosba, használhassa a megváltott jegyével a budapesti tömegközlekedést is.