szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Hoffmann Rózsa szerint az utóbbi évek alatt sajnos háttérbe szorult a nevelés az oktatási intézményekben, ami azt eredményezte, hogy a "gyerekek nem találták meg jól a helyüket" az iskolában.

A nevelést tekinti alapvető céljának az új közoktatási törvény pénteken kora délután nyilvánosságra kerülő koncepciója - mondta Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár a dokumentumot és a pedagógus-életpályamodell tervezetét bemutató sajtótájékoztatón. Hoffmann Rózsa szerint az utóbbi évek alatt sajnos háttérbe szorult a nevelés az oktatási intézményekben, ami azt eredményezte, hogy a "gyerekek nem találták meg jól a helyüket" az iskolában, ahol a szerepüket túldimenzionáló néhány szülő is sokszor megengedetlen módon lépett fel a pedagógusokkal szemben.

Az új közoktatási törvény koncepciója egyértelműen körülhatárolja és harmóniába hozza a pedagógusok, a diákok, valamint a szülők kötelezettségeit és jogait, továbbá a jelenlegi jogszabály szolgáltató jellegével szemben közszolgáltatásként tekint a közoktatásra - fejtette ki az államtitkár.

A méltó fizetés és előrelépési lehetőség biztosításával emeli a pedagógusokat az őket megérdemlő társadalmi helyre a szakma életpályamodelljének koncepciója - mondta Hoffmann. Szerinte a több évtizedes hibát korrigáló tervezetben a pedagógusok bértábláját nem összegekben, hanem a mindenkori minimálbérhez viszonyított százalékokban határozzák meg, ezzel biztosítva a tanári fizetések bérszínvonal emelkedésével arányos növekedését.

Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár kiemelte ugyanakkor, hogy nem bérkorrekcióról van szó, hanem egyfajta minőségbiztosításról, vagyis a pedagógusoknak komoly szakmai kihívásoknak kell megfelelniük, amit az állam a jelenleginél magasabb és differenciáltabb színvonalon kíván finanszírozni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!