szerző:
MTI

Nincs kész a vízelvezető rendszer az M43-as mentén, emiatt a vízügy nem járul hozzá az , a tavaszra tervezett átadáshoz; az árvízi és belvízi védművek hiányzó részeit nyáron lehet megépíteni - írta szerdán a Délmagyarország.

A napilap felidézte: az M43-as Szegedet Makóval összekötő, 31,6 kilométeres szakaszát 7-8 hónapos csúszással jövő márciusban vagy áprilisban adnák át. Most a fagy miatt téli szünetet tartanak a sztrádaépítők, mégsem ez hátráltatja legjobban a birtokbavételt.

Csongrád megye legújabb autópályája mentén nem épültek meg teljesen a vízelvezetéshez szükséges védművek. Van olyan áteresz és zsilip, ami elkészült, de az nem oldja meg az ár- és a belvíz biztonságos elvezetését. Anélkül, pedig nem járul hozzá a használatbavételi engedélyhez az illetékes az Alsó-Tisza vidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (Atikövizig). A vízelvezetésről a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nek kell gondoskodnia.

Kozák Péter, az Atikövizig igazgatója elmondta: tehermentesíteni kell azt a területet a felgyülemlett árvíztől és belvíztől, ahol a sztráda a víz természetes lefolyásának útjában áll. Vagyis hiányoznak még a vízelvezető rendszer elemei, és bővíteni kell a szivattyútelepeket. Felmentést nem kapnak az autópálya-építők. Az igazgató becslése szerint két-három nyugodt hónap kell a szükséges védművek teljes kiépítéséhez, felújításához, ami – a tavaszi árhullám után – nyáron megoldható. A Tisza áradásakor és fagyban nem lehet az árvízi töltést építeni. A bővítésre váró szivattyútelepet sem lehet most leállítani, hiszen 24 órás üzemben működik folyamatosan, hogy a belvíz elleni védekezésben segítsen.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Itthon

Szerkezetkész az M43-as autópálya Tisza-hídja

Hordógurítással ünnepelték meg kedden, hogy szerkezetkész az M43-as autópálya Móra Ferencről elnevezett Tisza-hídja, a mintegy 660 méter hosszú, 30 méter széles átkelőt 2011 első felétől használhatják majd az autósok.

MTI Itthon

Főútvonalként helyezték forgalomba az M43-as első szakaszát

Ideiglenesen főútvonalként forgalomba helyezték csütörtökön az M43-as autópálya teljes első 8 kilométeres szakaszát, a régi 5-ös út és a 47-es főút között − tájékoztatott a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.).

MTI Itthon

Botka kamionmentes Szegedet ígért

A kamionforgalom 90 százaléka elkerüli majd Szegedet, miután az év végére elkészül az M43-as autópálya Makóig tartó szakasza is – jelentette be szerdán Botka László polgármester. Bokta kihívója, B. Nagy László fideszes polgármesterjelölt a legfontosabb feladatának Szeged pénzügyi és gazdasági stabilitásának megteremtését tekinti.

MTI Itthon

Jövőre építik tovább az M43-as autópályát

Jövőre folytatódik az M43-as autópálya építése Makó és az országhatár között, 2013 májusára szabadulhat meg a tranzitforgalomtól Apátfalva és Magyarcsanád - írta csütörtöki számában a Délmagyarország.

Orbán felszántotta az országot, de volt, ahol ez is kevés volt

Orbán felszántotta az országot, de volt, ahol ez is kevés volt

Nőként ment nagyot egy férfiuralta iparban, most a Disney és az Apple ellen indul

Nőként ment nagyot egy férfiuralta iparban, most a Disney és az Apple ellen indul

Észak-Korea újabb rakétakísérletet hajthatott végre

Észak-Korea újabb rakétakísérletet hajthatott végre

A megkínzott állatokért tüntettek országszerte

A megkínzott állatokért tüntettek országszerte

Sérülést kamuzott egy amerikai rendőr, hajtóvadászat indult a "hős" kedvéért

Sérülést kamuzott egy amerikai rendőr, hajtóvadászat indult a "hős" kedvéért

Az orvosok gyakran cselédnek nézik őket, és senki nem vesz tudomást a gondjaikról

Az orvosok gyakran cselédnek nézik őket, és senki nem vesz tudomást a gondjaikról