Napi Gazdaság: most csak a legveszélyesebb kátyúkat szüntetik meg

A Napi Gazdaság hétfői számában azt írja: a nagyvárosok útjait tavaly sem kímélte az időjárás, ráadásul a zord idő a kátyúk végleges kijavítását sem teszi lehetővé, most csak ideiglenes munkálatokat végezhetnek az utak fenntartói.

  • MTI MTI
Napi Gazdaság: most csak a legveszélyesebb kátyúkat szüntetik meg

A főváros útjain decemberben mintegy 40 millió forint értékű javítást végeztek, tavasszal a téli ideiglenes korrekciók végleges aszfaltozásával, az újonnan keletkező hibák javításával nagyobb felületen, nagyobb költséggel zajlik a munka. Az idén az éves tervezett költség, mintegy 700 millió forint várhatóan fedezi a szükséges javításokat - tudta meg a lap a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt.-től. 

Budapest az útburkolatok fenntartására és üzemeltetésére a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt.-vel kötött közszolgáltatói szerződést. Az FKF folyamatosan végzi a munkát, a tavalyi év hasonló időszakához képest negyedére sikerült visszaszorítani a ki nem javított kátyúk mennyiségét.

Szegeden a Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. folyamatosan igyekszik megszüntetni a legveszélyesebb kátyúkat, de csak tavasszal lehet komplett módon kijavítani az úthibákat - mondta a Napinak Molnár László, a városüzemeltetési iroda vezetője. Az önkormányzat éves szinten 100-120 millió forintot fordít az útjavításokra.

Debrecen tavalyi büdzséjében 180 millió forint szerepelt utak kátyúzására, s várhatóan a keret az idén sem lesz bővebb -írta a Napi Gazdaság.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.