szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A BKV-nak nagyjából ugyanazt kell csinálnia, mint a 2-es metró felújításánál, a műszaki szakértelem és tapasztalat megvan - véli a DBR Metró Projekt Igazgatóság távozó vezetője.

Klados Gusztáv, a DBR Metró Projekt Igazgatóság távozó vezetője szerint a BKV be tudja fejezni a 4-es metró kivitelezését, ehhez megvan a kellő tapasztalata a cégnek. Klados Gusztáv maga kérte felmentését, hogy el tudjon vállalni egy Kuala Lumpur-i alagútépítést - ezt Tarlós István főpolgármester mondta hétfőn sajtótájékoztatón.

A projektigazgató az MTI-nek nyilatkozva elmondta, tavaly ősszel befejezték az alagútépítést, apróbb feladatok voltak még hátra, ezekkel is végeztek, így nem látta értelmét annak, hogy olyan munkálatokat (döntően gépészeti és elektromos munkák) vezessen, amelyekhez nem ért.

A BKV-nak innentől nagyjából ugyanazt kell csinálnia, mint a 2-es metró felújításánál, a műszaki szakértelem és tapasztalat megvan a BKV-nál, illetve az Eurometrónál is, amely a független mérnöki feladatokat látja el. Amit a DBR-nél nem tudnak, azt a BKV-nál tudják - tette hozzá.

Klados Gusztáv kitért rá: nem foglalkozott azzal, hogy mennyi a fizetése, korábban ugyanis azért vállalta el a feladatot, mert látta, hogy baj van, és tud segíteni. Az normális, ha eközben megfizetik az embert - tette hozzá. Elmondása szerint új helyzet alakult ki, új városvezetés van új koncepciókkal, és mindehhez idomulni kell. Hangsúlyozta azt is, hogy nagyon jó személyes kapcsolatban volt Tarlós Istvánnal, és nem igaz, hogy vitáik lettek volna. "Felajánlottam a segítségemet, ha a későbbiekben probléma lenne" - mondta Klados Gusztáv.

A január 31-vel távozó projektigazgató munkáját ideiglenesen Kocsis István BKV-vezérigazgató veszi át, ezért külön fizetést nem kap.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!