Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5714a693-c007-45ec-b33c-44d28dd41f06","c_author":"HVG Állásbörze","category":"kkv","description":"2025 tavaszán, április 9–11. között rendezik meg a legnagyobb hazai hibrid (személyes és online) karrierfórumot, a HVG Állásbörzét. Új helyszín Buda szívében, több ezer képzett, nyelveket beszélő álláskereső élőben, több tízezer online. Néhány címszó a közelgő eseményről. Március közepéig még lehet standot foglalni. Ez várja a munkaadókat az állásbörzén.","shortLead":"2025 tavaszán, április 9–11. között rendezik meg a legnagyobb hazai hibrid (személyes és online) karrierfórumot, a HVG...","id":"20250225_HVG-Allasborze-2025-aprilis-9-11","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5714a693-c007-45ec-b33c-44d28dd41f06.jpg","index":0,"item":"d120b0eb-52a4-4263-a5ff-109e54526ce1","keywords":null,"link":"/kkv/20250225_HVG-Allasborze-2025-aprilis-9-11","timestamp":"2025. február. 25. 16:18","title":"Ezért éri meg kiállítóként részt venni a HVG Állásbörzén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e43269d-328d-448c-9c7c-3cc15e28bd47","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Szoboszlai Dominikről elmondta, a magyar középpályás Európa legjobb csapatának vezéregyénisége.","shortLead":"Szoboszlai Dominikről elmondta, a magyar középpályás Európa legjobb csapatának vezéregyénisége.","id":"20250225_Marco-Rossi-Szoboszlai-Dominik-magyar-labdarugo-valogatott-dardai-bence-gulacsi-peter-nb-i-betegseg-nikitscher-tamas-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e43269d-328d-448c-9c7c-3cc15e28bd47.jpg","index":0,"item":"9a738427-875f-49e2-b413-5af3f4ad4b7e","keywords":null,"link":"/sport/20250225_Marco-Rossi-Szoboszlai-Dominik-magyar-labdarugo-valogatott-dardai-bence-gulacsi-peter-nb-i-betegseg-nikitscher-tamas-interju","timestamp":"2025. február. 25. 10:37","title":"Marco Rossi: Az NB I. színvonala nem összehasonlítható azzal, amit a válogatottal játszunk, de muszáj ott lennem","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa1825f0-eb51-49bb-a71c-a0e494026944","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Üzemanyagszivárgás, majd ebből fakadó problémák láncolata vezetett ahhoz, hogy megsemmisült a Starship a hetedik tesztrepülésén.","shortLead":"Üzemanyagszivárgás, majd ebből fakadó problémák láncolata vezetett ahhoz, hogy megsemmisült a Starship a hetedik...","id":"20250225_spacex-starship-urhajo-tesztrepules-robbanas-vizsgalat-okok-uzemanyag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa1825f0-eb51-49bb-a71c-a0e494026944.jpg","index":0,"item":"a9a8fc1b-4581-40d9-b787-145fe590a1ac","keywords":null,"link":"/tudomany/20250225_spacex-starship-urhajo-tesztrepules-robbanas-vizsgalat-okok-uzemanyag","timestamp":"2025. február. 25. 17:03","title":"Kiderült, miért végződött látványos robbanással a Starship legutóbbi tesztje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A külügyminiszter szerint Brüsszelben az emberek “alkalmatlanok és főleg gyávák.”","shortLead":"A külügyminiszter szerint Brüsszelben az emberek “alkalmatlanok és főleg gyávák.”","id":"20250227_Szijjarto-Peter-Donald-Trump-25-szazalekos-importvam-Europai-Unio-reakcio-gyava-alkalmatlan-Brusszel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634.jpg","index":0,"item":"18be7dcf-3b10-413e-9626-35994edf129a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250227_Szijjarto-Peter-Donald-Trump-25-szazalekos-importvam-Europai-Unio-reakcio-gyava-alkalmatlan-Brusszel","timestamp":"2025. február. 27. 07:35","title":"Szijjártó az EU-t gyalázza Trump 25 százalékos vámja miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7cc31edc-6ffb-4afb-902a-58bd5e7e0c16","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hét közepi árváltozás most sem marad el. ","shortLead":"A hét közepi árváltozás most sem marad el. ","id":"20250226_Kisebb-mozgas-megint-jon-az-uzemanyagarakban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7cc31edc-6ffb-4afb-902a-58bd5e7e0c16.jpg","index":0,"item":"2cf98ab3-8698-46f8-824a-e303e3cc850b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250226_Kisebb-mozgas-megint-jon-az-uzemanyagarakban","timestamp":"2025. február. 26. 10:05","title":"Megint esnek az árak a kutaknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55ca870d-2fde-4b15-bb27-ba212d1841f5","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"Idén 2,1 millió tonna nyersolaj érkezhet a Janaf vezetékrendszerén keresztül.","shortLead":"Idén 2,1 millió tonna nyersolaj érkezhet a Janaf vezetékrendszerén keresztül.","id":"20250226_mol-horvatorszag-adria-koolajvezetek-janaf-megallapodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55ca870d-2fde-4b15-bb27-ba212d1841f5.jpg","index":0,"item":"985bc5d7-0e16-46f5-a2ec-a72fbebdb503","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250226_mol-horvatorszag-adria-koolajvezetek-janaf-megallapodas","timestamp":"2025. február. 26. 21:11","title":"Sajnálkozva számolt be a Mol a horvát olajmegállapodásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a8f6a60-8090-48da-9242-b9a7e217121f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mercedes már közúton teszteli első szilárdtest-akkumulátoros elektromos autóját.","shortLead":"A Mercedes már közúton teszteli első szilárdtest-akkumulátoros elektromos autóját.","id":"20250225_itt-a-mercedes-1000-kilometeres-hatotavu-uj-villanyautoja-eqs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a8f6a60-8090-48da-9242-b9a7e217121f.jpg","index":0,"item":"6a1b6fd5-7f41-45b8-b004-40283ab8db99","keywords":null,"link":"/cegauto/20250225_itt-a-mercedes-1000-kilometeres-hatotavu-uj-villanyautoja-eqs","timestamp":"2025. február. 25. 08:41","title":"Itt a Mercedes 1000+ kilométeres hatótávú szuperaksis új villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7d506b0a-2294-42e8-865a-3d776017f3b3","c_author":"Dulai Péter","category":"360","description":"M. László 17 évesen egy kisfiú lefejezésével kezdte bűnözői karrierjét, majd minden szabadulása után újabb szexuális bűncselekményt követett el – legutóbb két kislány ellen. Jogosan merül fel a kérdés, vajon miért engedik vissza a társadalomba a hasonló karrierbűnözőket. Kitanics Márk igazságügyi pszichológus szakértő szerint a szadisztikus elkövetők még akkor is veszélyesek, ha szexuális vágyuk idősebb korukra csökken, esetükben tehát csak a társadalomtól elzárás lehet eredményes. ","shortLead":"M. László 17 évesen egy kisfiú lefejezésével kezdte bűnözői karrierjét, majd minden szabadulása után újabb szexuális...","id":"20250225_Milyen-erzes-lehet-ha-en-megolok-valakit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7d506b0a-2294-42e8-865a-3d776017f3b3.jpg","index":0,"item":"6e133e05-391c-4761-b6f0-ef266a3c9bf5","keywords":null,"link":"/360/20250225_Milyen-erzes-lehet-ha-en-megolok-valakit","timestamp":"2025. február. 25. 19:30","title":"„Egy ilyen embernek már nem az orgazmus a célja, hanem hogy megalázza az áldozatát”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szerencsétlen baleset törte derékba a magyar földkerülők álmát
szerző:
MTI
Tetszett a cikk?
Újabb földkörüli utat tervez Rakonczay Gábor és felsége, Viktória annak ellenére, hogy egy szerencsétlen baleset következtében januárban feladni kényszerültek embert próbáló útjukat, amikor egy hatalmas viharban megrongálódott a vitorlásuk az Atlanti-óceánon.
A Rakonczay házaspár szeptember 9-én vágott neki a Föld megkerülésének a legnagyobb civil természetvédelmi szervezettel, a WWF-fel való együttműködés nyomán WWF Panda névre keresztelt Formosa típusú vitorlássalA házaspár kedden Budapesten tartott sajtótájékoztatón részletesen beszámolt a fél év alatt megtett 13 ezer kilométer során tapasztaltakról, élményeikről, illetve arról az esetről, amelynek következtében januárban befejezni kényszerültek útjukat.
"A 40-es déli szélességi fokig minden rendben volt, akkor azonban egy olyan viharba kerültünk, amelyről már az első pillanatokban sejtettük, hogy döntően befolyásolhatja az utat - idézte fel a történteket Rakonczay Gábor. - Tudni kell, hogy ez a térség a Föld egyik legveszélyesebbje, mivel egész évben erős viharok tombolnak, hatalmas hullámok keletkeznek itt, ez az Atlanti-óceán legnehezebben hajózható területe." Mint elmondták, hajnalban már 10-12 méteres hullámokkal kellett szembenézniük, az első komolyabb probléma pedig a reggeli órákban következett be, akkor ugyanis a hajójuk az oldalára fordult, majd visszaállt, de a történtek miatt kénytelenek voltak lebontani a teljes vitorlázatot.
"Innentől kezdve 10 csomóval, azaz körülbelül 20 kilométer per órás sebességgel haladtunk vitorla nélkül, a hajónk azonban maximum 7 csomós sebességre volt kalibrálva - mesélte Rakonczay Viktória. - Valamivel később a hajó faránál egy 15-16 méteres hullám tört ki, ez megemelte a vitorlást, amely orra bukott és átfordult. Ekkor a férjem irányította a hajót, én a kabinban tartózkodtam. A balesetet követően észlelték, hogy erősen megrongálódott a hajó héjszerkezete a merevkötél bekötési pontjainál, így egyetlen céljuk maradt: minél előbb szárazföldre jutni, bár ez nem bizonyult könnyű feladatnak, ugyanis a dél-afrikai és dél-amerikai parttól egyaránt több ezer kilométeres távolságban hánykolódtak a vízen.
"Egy hajós számára az a legrosszabb, ha nem bízik a hajójában, a nyílt óceánon ugyanis ez az egyetlen eszköz, ami a túlélést biztosítja - magyarázta Rakonczay Gábor. Biztonsági vitorlázással 16 nap alatt sikerült elérnünk a szárazföldet, ahol kicsit higgadtabban értékeltük a helyzetet és úgy döntöttünk, hogy befejezzük az utat." A pár hozzátette, nem élték meg kudarcként, hogy nem sikerült körbehajózniuk a Földet, legfontosabb számukra az, hogy mindketten túlélték a balesetet és épségben partot értek. "Az új vitorlás építését ebben az évben szeretnénk elkezdeni, ebben egy hajóépítéssel foglalkozó cég segít majd nekünk - mondta az MTI-nek Rakonczay Gábor. - Az előző hajó sebessége nem volt elég ahhoz, hogy egy ilyen vihar érkezésére megfelelő gyorsasággal reagálhassunk. Ez nem azt jelenti, hogy az új vitorlással képesek leszünk elkerülni a vihart, de azt meg tudjuk majd tenni, hogy a lehető legtávolabb menjünk a gócponttól. Az új hajó nagyobb, gyorsabb és jóval tengerállóbb lesz, számításaink szerint hasonló esetben rövid idő alatt akár 100 kilométerrel is arrébb tudunk vitorlázni a vihar elől." Hozzátette, azt még nem tudják pontosan, hogy mikor kezdhetik meg az újabb földkerülő utat, a szezon minden évben ősszel, télen kezdődik, ezért leghamarabb a jövő évben indulhatnának el. A következő útra meteorológiai szempontból is jobban felkészülnek majd, az új hajóban az időjárás-előrejelző rendszer is modernebb lesz, mint az előzőben volt.