Autópornó Brad Pittel, magyar kanyarral - kritika az F1 című filmről
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
Újabb földkörüli utat tervez Rakonczay Gábor és felsége, Viktória annak ellenére, hogy egy szerencsétlen baleset következtében januárban feladni kényszerültek embert próbáló útjukat, amikor egy hatalmas viharban megrongálódott a vitorlásuk az Atlanti-óceánon.
A Rakonczay házaspár szeptember 9-én vágott neki a Föld megkerülésének a legnagyobb civil természetvédelmi szervezettel, a WWF-fel való együttműködés nyomán WWF Panda névre keresztelt Formosa típusú vitorlássalA házaspár kedden Budapesten tartott sajtótájékoztatón részletesen beszámolt a fél év alatt megtett 13 ezer kilométer során tapasztaltakról, élményeikről, illetve arról az esetről, amelynek következtében januárban befejezni kényszerültek útjukat.
"A 40-es déli szélességi fokig minden rendben volt, akkor azonban egy olyan viharba kerültünk, amelyről már az első pillanatokban sejtettük, hogy döntően befolyásolhatja az utat - idézte fel a történteket Rakonczay Gábor. - Tudni kell, hogy ez a térség a Föld egyik legveszélyesebbje, mivel egész évben erős viharok tombolnak, hatalmas hullámok keletkeznek itt, ez az Atlanti-óceán legnehezebben hajózható területe." Mint elmondták, hajnalban már 10-12 méteres hullámokkal kellett szembenézniük, az első komolyabb probléma pedig a reggeli órákban következett be, akkor ugyanis a hajójuk az oldalára fordult, majd visszaállt, de a történtek miatt kénytelenek voltak lebontani a teljes vitorlázatot.
"Innentől kezdve 10 csomóval, azaz körülbelül 20 kilométer per órás sebességgel haladtunk vitorla nélkül, a hajónk azonban maximum 7 csomós sebességre volt kalibrálva - mesélte Rakonczay Viktória. - Valamivel később a hajó faránál egy 15-16 méteres hullám tört ki, ez megemelte a vitorlást, amely orra bukott és átfordult. Ekkor a férjem irányította a hajót, én a kabinban tartózkodtam. A balesetet követően észlelték, hogy erősen megrongálódott a hajó héjszerkezete a merevkötél bekötési pontjainál, így egyetlen céljuk maradt: minél előbb szárazföldre jutni, bár ez nem bizonyult könnyű feladatnak, ugyanis a dél-afrikai és dél-amerikai parttól egyaránt több ezer kilométeres távolságban hánykolódtak a vízen.
"Egy hajós számára az a legrosszabb, ha nem bízik a hajójában, a nyílt óceánon ugyanis ez az egyetlen eszköz, ami a túlélést biztosítja - magyarázta Rakonczay Gábor. Biztonsági vitorlázással 16 nap alatt sikerült elérnünk a szárazföldet, ahol kicsit higgadtabban értékeltük a helyzetet és úgy döntöttünk, hogy befejezzük az utat." A pár hozzátette, nem élték meg kudarcként, hogy nem sikerült körbehajózniuk a Földet, legfontosabb számukra az, hogy mindketten túlélték a balesetet és épségben partot értek. "Az új vitorlás építését ebben az évben szeretnénk elkezdeni, ebben egy hajóépítéssel foglalkozó cég segít majd nekünk - mondta az MTI-nek Rakonczay Gábor. - Az előző hajó sebessége nem volt elég ahhoz, hogy egy ilyen vihar érkezésére megfelelő gyorsasággal reagálhassunk. Ez nem azt jelenti, hogy az új vitorlással képesek leszünk elkerülni a vihart, de azt meg tudjuk majd tenni, hogy a lehető legtávolabb menjünk a gócponttól. Az új hajó nagyobb, gyorsabb és jóval tengerállóbb lesz, számításaink szerint hasonló esetben rövid idő alatt akár 100 kilométerrel is arrébb tudunk vitorlázni a vihar elől." Hozzátette, azt még nem tudják pontosan, hogy mikor kezdhetik meg az újabb földkerülő utat, a szezon minden évben ősszel, télen kezdődik, ezért leghamarabb a jövő évben indulhatnának el. A következő útra meteorológiai szempontból is jobban felkészülnek majd, az új hajóban az időjárás-előrejelző rendszer is modernebb lesz, mint az előzőben volt.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt új filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
Nem tudni, mit hoz a jövő, de Litkai Gergely a BKK-leállás után kidolgozta a Fővárosi Csődelodázási Csomagot.