szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Zala megyén áthúzódó, Letenyétől a szlovén határig tartó mintegy 20 kilométer hosszú autóúton táblákkal és felfestésekkel igyekeztek biztonságosabbá tenni a közlekedést. A szigorításokra azért volt szükség, mert az elmúlt esztendőkben jelentősen megnőtt errefelé a súlyos balesetek, a frontális ütközések száma.

Az elmúlt években megszaporodott súlyos balesetek miatt sebességkorlátozásokat és előzési tilalmakat léptettek életbe az M70-es autóút teljes szakaszán - közölte az Állami Autópálya-kezelő (ÁAK) Zrt. szóvivője.

Béni Gyöngyi elmondta: a Zala megyén áthúzódó, Letenyétől a szlovén határig tartó mintegy 20 kilométer hosszú autóúton táblákkal és felfestésekkel igyekeztek biztonságosabbá tenni a közlekedést. A szigorításokra azért volt szükség, mert az elmúlt esztendőkben jelentősen megnőtt errefelé a súlyos balesetek, a frontális ütközések száma.

Az autóúton megengedett 110 kilométeres sebességet 12 kilométer hosszan - a kétszer egysávos szakaszokon - 90 kilométerre korlátozták, a sávok bővülése előtt pedig 80 kilométeres sebességre. A pálya teljes hosszán megtiltották az előzést a kamionoknak, záróvonal felfestésével pedig több kilométer hosszan minden járműnek tiltott lett az előzés. Az eddig meglévő figyelmeztető táblákat újakkal egészítették ki, így kilométerenként állítottak fel a változó sávkiosztásra, ezzel együtt a szembejövő forgalomra emlékeztető jelzéseket is.

Béni Gyöngyi közölte: az ÁAK folyamatosan végez felülvizsgálatokat az általa kezelt útszakaszokon, az M70-esen a közlekedési hatósággal közösen tekintették át az eddigi tapasztalatokat. Baleseti gócponttá vált ugyanis a zalai autóút, miután az erre közlekedők - elsősorban külföldiek - sokszor nagy sebességgel, figyelmetlenül vezetnek, nem veszik észre, hogy már nem autópályán, hanem váltakozó sávszélességű autóúton haladnak.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!