szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Hetente egyszer tovább tartanak nyitva a parkolási társaságok ügyfélszolgálati irodái az ombudsman javaslatára.

Elfogadta az állampolgári jogok országgyűlési biztosa vizsgálati jelentésének javaslatát Tarlós István, Budapest főpolgármestere, és már intézkedett is, hogy a parkolási társaságok ügyfélszolgálati irodái legalább heti egy napon hosszított nyitva tartással üzemeljenek - közölte az Országgyűlési Biztos Hivatala hétfőn az MTI-vel. Jelentésében Szabó Máté az ügyfélszolgálat hosszabb nyitva tartását, a parkolójegyek kölcsönös elfogadását, független panaszvizsgáló szervezet létrehozását javasolta, és pozitív válaszokat kapott, indítványaival az érintett önkormányzatok jelentős többsége is azonosulni tud. 

A Fővárosi Közgyűlés módosította rendeletét, így az ügyfélszolgálati irodák hétfőn, kedden és csütörtökön 9-től 17 óráig, szerdán 9-től 18 óráig, pénteken pedig 9-től 16 óráig tartanak nyitva. A főpolgármester egyetértett Szabó Máté véleményével abban is, hogy a fővárosi parkolási rendszert egységessé kellene tenni, a parkolásüzemeltetőknek el kellene fogadniuk egymás parkolójegyeit. Ennek megfelelően a városüzemeltetési főpolgármester-helyettes megkereste a helyi önkormányzatokat, és együttműködésüket kérte a budapesti parkolási rendszer egységesítése érdekében. 

A közleményben az áll: a Fővárosi Önkormányzat szerint is szükséges a parkolási panaszok kivizsgálásával foglalkozó független szervezet létrehozása, ez azonban túlmutat az önkormányzati rendelet keretein. Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszter ezzel kapcsolatban arról tájékoztatta az országgyűlési biztost, hogy az ombudsmani javaslat nyomán törvénymódosítást fog kezdeményezni annak érdekében, hogy kidolgozzák a parkolási kérdésekben előterjesztett panaszok ügyintézésének keret- és részletszabályait. 

A biztos szerint az érintett önkormányzatok egy része mindenben egyetértett a jelentésében megállapítottakkal, válaszuk szerint teljes mértékben támogatják parkolási társaságok együttműködéséről, a mobilszolgáltatások költségelemeinek átgondolásáról, a parkolójegy-automaták működéséről kialakított ombudsmani álláspontot. 

Szabó Máté az utóbbiról jelentésében kifejtette, hogy ha a parkolás díját a jelenlegi jogszabályi rendelkezések alapján állapítják meg, akkor annak ellenértékeként a parkolási társaság által nyújtott szolgáltatásnak mindenképp magában kell foglalnia a parkolójegy-automaták megfelelő működését, a várakozóhelyek megtisztítását és mindazon szolgáltatásokat, amelyek az autósok helyzetét megkönnyítik, a szolgáltatás igénybevételét kényelmessé teszik. A polgármesterek ugyancsak egyetértettek azzal, hogy a rendszer legyen mentes minden indokolatlan túlfizetéstől, és az automaták valamennyi, forgalomban lévő pénzérmét fogadják el - áll a közleményben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!