Mindenki tudja, hogy manipulatív a Fidesz módszere, de akkor mire jó a Voks 2025?
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
A budapesti taxisok 4000-4500 taxit látnának szívesen a főváros utcáin a mostani 6221 helyett - hangzott el a Ma reggelben.
Újjászervezték érdekvédelmi szövetségüket a taxisok, mert, mint mondják 15-20 éves problémákkal néz szembe a szakma. Indítványukat eljuttatták a főváros vezetőihez is. Alapvető gond a tarifákkal van, hiszen ma hatósági ár van érvényben, az önkormányzat meghatározta 240-336 forint fölé senki sem mehet - mondta Fárbás Tibor a Taxi Gépjárművezetők Független Szakszervezetének alelnök-szóvivője a Ma reggelben.
A jelenlegi ártörvényben megfogalmazottak szerint az önkormányzatnak három lehetősége van: nem szabályozza a taxik tarifáit, hatóságilag maximált tarifát vezet be (15 éve ez a helyzet, mely nem hozta meg a várt eredményt), illetve hatóságilag rögzített árat vezet be (ez a fix tarifa). A szóvivő a Ma reggelben azt mondta, hogy 305 forint környékén lenne az a kilométerenként díj, amit elfogadhatónak tartanának.
A taxisok szeretnék ezen kívül még azt is, ha a városban közlekedő járművek számát is meghatároznák, de ezt az Alkotmánybíróság nem engedi. De van más megoldás. A nemzetközi tapasztalatok alapján a szabályozott piacokon 1000 lakosra 2 taxi jut. Hasonló rendszer működik például Bukarestben, ott ezer főre engedélyeznek 1 taxit.
Budapesten kettőt javasolnak a szakszervezetek, így 4-4500 autó várná az utasokat és ennyien hatékonyan tudnának dolgozni taxisok érdekvédelmi szövetségének vezetője szerint.
A nemzeti konzultációk soha nem vonják be érdemben az embereket semmilyen döntés-előkészítésbe.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Visszaállt a háború kitörése előtti vámrendszer az EU és Ukrajna között.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.