Csanádi Zoltán, a nagyprojektet lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója
a regionális lapnak elmondta: a munkálatok a tervek szerint novemberben fejeződnek be. Ha ezzel – és az Indóház tér felújításával – elkészül a kivitelező A-Sz-E Konzorcium, akkor elmondható, hogy az 1-es villamosvonalat teljes hosszában átépítették. Szeged első villamosvonalán megújult már a Kossuth Lajos és a Boldogasszony sugárúti szakasz, az Anna-kúti csomópont, létesült egy többsávos, jelzőlámpás körforgalom a Rókusi körúti csomópontban és egy kisebb körforgalom a Szent Ferenc utcai kereszteződésben.
Aki teheti, jobban jár, ha őszig elkerüli a Tisza Lajos körutat és az azon belüli utcákat. Lezárják a Kelemen és a Zrínyi utcát a Híd utcától az Aradi vértanúk teréig. Elterelnek minden forgalmat, újra kell tanulni a közlekedési rendet. A villamos helyett pótlóbuszok viszik majd az utasokat az Anna-kúttól az Indóház térig. A pótlójárat is elkerüli a felbontott területet, a kiskörúton megy körbe. Az autósoknak célszerű a rakpartot vagy a nagykörutat választani, a Belvárosi híd helyett pedig a Bertalan hidat használni. A belvárosban lakóknak és dolgozóknak így is torlódásokra kell számítaniuk.
A kellemetlenségekért cserébe zaj- és rezgéscsillapított síneket fektet a kivitelező. Az összesen 2434 méternyi vágányból 314 méteren, a Széchenyi tér Vörösmarty utca és Vár utca közötti szakaszán olyan környezetbarát füves vágány lesz, mint a 3-as vonalon. Átépítenek 2 kitérőt és 8 peronpárt, helyreállítanak 1500 négyzetméter kapcsolódó útfelületet. A Széchenyi téri megállóban, valamint a Kelemen és a Zrínyi utcában a járda klinkertégla-burkolatú lesz, összesen 2500 négyzetméteren.