Ahogy várni lehetett, elmaradt az áttörés Trump és Putyin csúcstalálkozóján
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Jövő szerdán tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés a „A Budapesti kerékpáros közösségi közlekedési rendszer kialakítása” című, európai uniós támogatással megvalósuló projekt – ismertebb nevén BuBi – megvalósításáról szóló előterjesztést.
Jövő szerdán a Fővárosi Közgyűlés az előterjesztés nyomán jelölheti ki a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) a projekt megvalósítójának és biztosíthatja az uniós forrás kiegészítéséhez szükséges hazai önrész forrását a főváros költségvetéséből. A BuBi ingyenbringa projektre 899 988 500 forint vissza nem térítendő támogatás megítéléséről döntött a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 2011 tavaszán, miután a korábban elhalt projektötletet újra felkarolta a BKK. A projekt előrehaladásának következő lépése a Támogatási Szerződés megkötése, melyhez a Közgyűlés szerdai döntése szükséges.
A BKK a BuBi projekt keretében olyan újfajta, alternatív közösségi közlekedési szolgáltatást vezet be Budapesten, melynek keretében Budapest legsűrűbb beépítettségű, és legnagyobb utazássűrűséggel jellemezhető belvárosias részén a kerékpáros közlekedés olyan emberek számára is elérhetővé válik, akiknek van szándékuk, kedvük kerékpározni és szívesen használják ezt a közlekedési módot, de nem tudják saját biciklijüket használni. Ez leginkább a távolabbról bejáróknak, a belvárosi lakóknak, a turistáknak vagy épp a hegyen lakóknak lenne megfelelő közlekedési forma, de az is előfordulhat, hogy valaki a bejáráshoz autót használ, de a belső területeken kerékpárra ülhet a BuBi segítségével.
A projekt lényege tehát a környezetbarát közlekedési szolgáltatási kínálat bővítése Budapest belterületén, ennek jegyében egymástól átlagosan 560 méter távolságra lévő 74 helyszínen telepített, mindenki számára könnyen hozzáférhető, több mint 1000 kerékpárok kölcsönzésére nyílhat lehetőség. A rendszerben – hasonlóan a hagyományos közösségi közlekedéshez – biztosított az egyirányú utazás lehetősége, a több mint ezer darab kerékpár felvétele és leadása az automata gyűjtőállomásokon önkiszolgáló módon történik, bankkártya/hitelkártya, chipkártya és/vagy mobiltelefon használatával.
A pontos technológiai megvalósítás részleteit a BKK a következő hónapokban dolgozza ki. A visszaadás helye a hálózaton belül tetszőleges. A projekt teljes költsége a korábbi becslések alapján csaknem 1,1 milliárd Ft, azonban magyar tapasztalatok híján a tényleges ár a közbeszerzési eljárások eredményeként derül majd ki.
A BKK Zrt. a projekttel párhuzamosan és ahhoz kapcsolódóan teljes egészében saját forrásból megvalósuló beruházásokat is indít még az idén, a BuBi kerékpáros közlekedési rendszerbe történő illeszthetőségének, valamint a használhatóság feltételeinek és a szolgáltatás színvonalának növelése érdekében. Ennek keretében kerülhet sor közterületi, kerékpártámaszok létesítésére, a közlekedési hálózat elemeinek kerékpárforgalmi szempontú korrekciójára, biztonságosan és rendezetten kerékpározható belvárosi útvonalak bővítésére, jelzőlámpás csomópontok kerékpárbarát felülvizsgálatára, a kerékpározáshoz és a fenti feladatokhoz kapcsolódó tájékoztatási tevékenység ellátására és a jövőben budapesti kerékpáros létesítmények tervezési, kivitelezési útmutatójának elkészítésére. A projekt hozzájárulhat a városi kerékpározás népszerűsítéséhez és így Budapest levegőminőségének javításához, a torlódások csökkentéséhez és a város élhetőségének javításához.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Vlagyimir Putyin orosz és Donald Trump amerikai elnök is a pénteki alaszkai orosz-amerikai csúcs után tartott sajtótájékoztatón, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.